Jocul dublu al unor directori de la CFR Marfă

Postat la: 13.11.2017 09:35

Reținerea vineri de catre DNA, pentru 24 de ore, a secretarului de stat de la Ministerul Transporturilor, Ninel Cercel, pentru săvârșirea infracțiunii de șantaj, după ce acesta ar fi acționat pentru îndepărtarea din funcție a managerului Centrului Zonal de Marfă (CZM) Brașov, astfel încât societăți private de transport să obțină, în detrimentul CFR Marfă, contractul avut cu Azo Mureș SA, a readus in prim plan sistemul de tip mafiot instaurat de multi ani in aceasta companii de stat.

Practic, anumiti directori si sefii de serviciu din cadrul CFR Marfa fac jocurile operatorilor privati, in special pentru firma controlata de afaceristul Gruia Stoica, in detrimentul companiei de stat indiferent de cine se afla la guvernare. De a lungul timpului s-a demonstrat ca in cadrul CFR Marfa s-au facut jocuri pentru firma lui Gruia Stoica, iar unul dintre artizanii unor asemenea aranjamente este chiar actualul director al Departamentului Vanzari- Trafic - Laurentiu Georgescu, care a fost un timp chiar director general. Acesta este omul de casa al fostului ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, locuind pe aceeasi scara dintr-un bloc din Constanta.

Omul cu prăjiturile Ancăi Boagiu, regizorul vagoanelor cu dedicație

ZIUAnews a prezentat pe larg inca din 2013 modul în care CFR Marfă pierde, din cauza pasivităţii unor directori, un contract foarte avantajos cu societatea "Azomureş" Târgu Mureş, estimat la circa 15.000.000 de euro anual. De pe urma acestui noncombat al CFR Marfă a câştigat firma controlată de afaceristul gălăţean Gruia Stoica - "Grup Feroviar Român".Totodată, compania de stat a inceput de anul trecut să piardă contracte din cauza faptului că transportul se efectuează cu vagoane uzate, ceea ce face ca remedierea deficienţelor să fie foarte costisitoare.

La sfârşitul lui ianuarie 2014, şeful Centrului Zonal de Marfă Braşov, Cornel Cătălin Onescu, i-a rugat, în scris, pe directorii de la CFR Marfă, Laurenţiu Georgescu şi Gheorghe Necula, dar şi pe directorul casei de expediţii feroviare "Romfesped" SA, Traian Stoian "să găsească o soluţie pentru a asigura zilnic "Azomureş" cu vagoane". Trebuie precizat că "Romfesped" SA are ca acţionari CFR Marfă - 91,76%, Socep SA Constanţa - 3,09% şi Societatea de Construcţii CCCF Bucureşti SA - 5,1%, iar ca administratori sunt Traian Stoian, Gheorghe Necula - care este şi director Trafic la CFR Marfă, Violeta Iordache şi Pavel Bărculeț. Pe 7 februarie, Cornel Cătălin Onescu atenţiona, în scris, conducerea CFR Marfă şi Romfesped că "datorită faptului că CFR Marfă nu a asigurat vagoane la încărcare în mod ritmic, conform solicitărilor, SC Azomureş SA a apelat la alţi operatori privaţi pentru a le asigura transportul mărfurilor" şi "rog să se acorde atenţie deosebită acestui client (SC Azomureş SA) în sensul asigurării la timp a vagoanelor solicitate pentru încărcare".

Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, CFR Marfă a pierdut în detrimentul Grup Feroviar Român foarte multe contracte cu Azomureş pentru simplul fapt că cei din conducerea centrală a companiei de stat, adică directorii Laurenţiu Georgescu şi Gheorghe Necula, au refuzat să asigure vagoane. Ingineriile celor doi directori au fost anchetate de către Direcţia de Poliţie Transporturi Bucureşti, dar ulterior musamalizate de catre politistii de la aceasta directie, ca dovada ca cei doi doi directori sunt acum bine mersi pe functii de conducere la CFR Marfa. Mai mult, Laurentiu Gerogescu a fost chiar promovat ca director interimar al companie de stat.si datorita faptului ca sotia sa facea niste prajituri de casa foarte bune care i se topeau un gura Ancai Boagiu. Nu trebuit uitat faptul ca pe 2 februarie 2014, directorul general al CFR Marfa, Dragos Alexandru Draghici a decedat dupa ce suferise un atac cerebral pe 26 ioanuarie 2014 in urma presiunilor venite din partea oamenilor lui Gruia Stoica pentru ca CFR Marfa sa renunta la un contract enorm cu Complexul Energetic Oltenia. Ulterior, Gruia Stoica a fost retinut de procurori in acest dosar.

Cercel, pe urmele lui Necula, Georgescu și mulți alți directori cu dublă subordonare

Faptul ca potrivit DNA, Ninel Cercel ar fi folosit ca pretext pentru schimbarea șefului CZM Brașov incendiul din 31 octombrie produs la trenul de marfă care transporta azotat de amoniu, deși incidentul nu a avut loc pe raza teritorială de responsabilitate a acestuia, nu constituie o surpriza pentru cei de la CFR Marfa si Ministerul Transporturilor. DNA susține că scopul urmărit de Ninel Cercel prin acțiunile îndreptate împotriva părții vătămate pentru a-l îndepărta din funcția de manager al CZM Brașov l-a constituit "obținerea unui folos patrimonial de către societăți private de transport care să beneficieze, în detrimentul CFR Marfă, de contractul avut de această societate cu Azo Mureș SA".

"Aceasta, deoarece persoana vătămată s-a opus constant ca alte societăți private să preia activități din contractul CFR Marfă, în detrimentul acestei societăți", relevă comunicatul DNA. Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, si asa cum reise si din comunicatul DNA, Ninel Cercel facea lobby si presiune pentru firma lui Gruia Stoica, iar directorul de la CFR Marfa care raspundea de vanzari si trafic este tocmai Laurentiu Georgescu, cel cercetat in urma cu vreo trei de Politie pntru ca facea jocurile lui Gruia Stoica. Se stiu de ani buni cine sunt oamenii din cadrul companiilor si din minister care fac jocurile opeartorilor privati, mai ales la sfarsit de an si in perioada campaniilor electorale. Strafurile companiilor feroviare si bordurile administrative sunt intesate de oamenii operatorilor privati care fac jocurile in detrimentul companiilor de stat.

Ion Teleanu

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu