Tun financiar de 8.000.000 de euro la CFR Călători

Postat la: 10.04.2017 11:38

Tandemul controversat din fruntea companiei CFR Calatori, managerul general Iosif Szentes si directorul comercial Marcel Litra, a regizat un tun financiar de proportii. Creierul acestei afaceri este Marcel Litra cel care a intocmit un caiet de sarcini care urmeaza sa ajunga pe SEAP pentru achizitionare de echipamente de lucru pentru toti cei circa 13.000 de angajatii de la CFR Calatori.

Adica, pantalon, veston, camasa, cravata, cascheta si pantofi. Insa, toata suma estimata pentru aceasta afacere este una incredibila: 8.000.000 de euro. Asta inseamna, ca pentru fiecare dintre cei 13.000 de angajati de la CFR Calatori se aloca in jur de 615 euro pentru imbracarea acestora. Suma enorma, daca tinem cont de preturile practicate pe piata si de problemele financiare cu care se confrunta compania de stat.

Afacere eșuată dar repetată

ZIUAnews a semnalat inca din luna martie 2016 ca la CFR Calatori, managerul Iosif Szentes si controversatul director comercial Marcel Litra au pregatit, cu acordul tacit al ministrului Transporturilor de atunci, Dan Costescu, un tun financiar de proportii. Cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Insa, in urma dezvaluirilor facute de ZIUAnews afacerea s-a oprit temporar. Dar acum, intr-o secretomanie totala, tandemul Szentes-Litra a pregatit un caiet de sarcini pentru achizitionarea tabletelor si gentilor pentru controlorii de bilete.

Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, cuplul Szentes-Litra vrea sa achizitioneze o tableta cu, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru controlor, doar vreo 300 de euro. Practic, daca tinem cont ca o asemenea tableta costa en detail circa 200 de euro, iar o geanta maxim 30 de euro, se poate estima dimensiunea jafului pe care cei doi l-au regizat. Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes-Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700.000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti.

Tandemul toxic

Trebuie precizat ca in 2006, Marcel Litra, de 31 de ani, expert instructor la Centrul National de Expertiza a Personalului din CFR, si Constantin Roman, de 45 de ani, instructor general incadrul Regionalei CFR Brasov, au fost arestati 29 de zile de catre procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Mures pentru luare de mita si pentru punerea in pericol a sigurantei pe calea ferata, dupa ce un angajat al CFR Mures a reclamat ca a fost declarat necorespunzator de catre comisia formata din cei doi, intrucat nu le-a platit sumele pretinse de acestia.

Procurorii i-au acuzat pe Marcel Litra si Constantin Roman ca ar fi pretins si incasat sume cuprinse intre 40 si 60 de lei de la un numar de 181 de angajati ai CFR din judetul Mures, pentru ca acestia sa promoveze examenul anual de testare profesionala si de autorizare pe functii, in perioada 22-24 februarie. Avand un asemenea CV impresionat impanat cu o condamnare pentru luare de mita, Marcel Litra a fost promovat de catre directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, fost membru UDMR trecut recent la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde va trebui sa gestioneze toate contractele comerciale ale companiei. Adica, lupul Litra este paznic la oile de la CFR Calatori ale lui Szentes.

Nu trebuie omis faptul ca Iosif Szentes este cel care, incepand din 2012, impreuna cu fostii directorii generali ai CFR Calatori, Stefan Roseanu si Valentin Dorobantu, sustinut si promovat de liderul PSD- Liviu Dragnea, a „tesut" impreuna cu cei care s-au aflat la conducerea CFR SA mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute foarte rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati. Mai mult, fostii directori generali ai CFR Calatori-Stefan Roseanu, Valentin Dorobantu si Vasile Secara, dar si Iosif Szentes si cei de la sefia CFR SA, au fost de acord ca pe cele mai rentabile rute operate de CFR Calatori sa fie introduse trenuri ale operatorilor privati, desi legea interzicea acest lucru.

Ion Teleanu

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu