Comisarul scos în cătuşe din sediul Poliţiei în 2015, favorit să devină şef al Brigăzii Rutiere!

Postat la: 30.05.2020 09:51

Daniel Piștea e favorit la numirea în funcția de șef la Poliţia Rutieră a Capitalei. Ce este şocant în această informaţie e că Piştea, în urmă cu 5 ani, a avut probleme mari cu legea, fiind scos în cătuşe din sediul Poliţiei, în cel mai mare scandal al momentului respectiv!

Daniel Piștea, favorit la funcția de șef al Brigăzii Rutiere din București, după ce a fost reţinut 24 ore şi cercetat 4 ani pentru abuz în serviciu din postura de adjunct al Poliţiei Rutiere

În 2015, Daniel Piştea a fost reținut de către Parchetul de pe lângă Judecătoria sector 1 timp de 24 ore și, ulterior, cercetat în libertate, fiind acuzat că ar fi mușamalizat un accident de circulație al unui comisar. Dosarul a fost trimis de procurori în 2016 spre judecare cu propunerea de condamnare, instanţa însă l-a retrimis la Parchet pentru continuarea cercetărilor, iar 2 ani mai târziu, în 2019, procurorii au decis să claseze dosarul, fără a se mai ajunge în instanţă!

Daniel Piștea ocupă în prezent funcția de adjunct șef la Brigada Rutieră a Capitalei, iar din informațiile FANATIK, omul legii se pregătește să fie propulsat în funcția supremă, aceea de șef al instituției în locul lui Sorin Aneculoaei, cel care ocupă în acest moment funcția. Chiar dacă Aneculoaei este titularul pe post, jocurile ar fi făcute pentru Daniel Piștea.

Omul care vrea să îl propulseze pe Daniel Piștea direct în funcția supremă este chestorul Liviu Vasilescu, nimeni altul decât şeful IGPR - Inspectoratul General al Poliției Române. Piștea, numărul doi în Poliția Rutieră, a fost acuzat, alături de alţi șapte poliţişti că ar fi mușamalizat un accident rutier al unui coleg de breaslă Daniel Piștea a avut parte de un dosar penal cu mult ecou în anul 2015, când a fost reţinut 24 ore şi cercetat mai apoi în stare de libertate, în calitate de inculpat într-un dosar legat de un accident de circulație, în care a fost implicat un coleg de breaslă, comisarul Marius Maghiari.

Piștea, care era atunci numărul doi în Poliția Rutieră, a fost acuzat, alături de șapte alți polițiști că ar fi mușamalizat accidentul rutier. Deși procurorii au cerut la vremea respectivă arestarea preventivă, magistrații au respins cererea procurorilor și suspecţii au fost cercetaţi în libertate.

La vremea respectivă, doar autorul accidentului, comisarul Marius Maghiari, a fost pus sub control judiciar. Comisarul Daniel Piștea, adjunct la vremea respectivă, cum e şi astăzi, la Brigada Rutieră, și Ioan Daniel Bocan, șeful Secției 2 Poliție, împreună cu alți doi polițiști de la Poliţia Rutieră - Liviu Daniel Cânea și Auraș Eugen Țuțui, precum și trei agenți de la Secția 2 de Poliție - Mihăiță Georgică Anghel, Ovidiu Gheorghe Sanfira, Marian Lupu Pasăre au fost cercetați până la urmă în stare de libertate.

La cinci ani de la acel incident, Daniel Piștea a revenit ca adjunct șef și se pregătește să devină numărul 1 în Brigada Rutieră a Capitalei, fiind în graţiile şefului Inspectoratului General al Poliției Române, Liviu Vasilescu. O posibilă numire discutabilă din punct de vedere al imaginii, care acum n-ar face valuri, ţinând cont de faptul că toată lumea este atentă la pandemia de coronavirus care macină România şi restul lumii.

În cadrul departamentului, părerile sunt împărţite, majoritatea refuzând să dea crezare faptului că Daniel Piştea ar putea fi instalat şef. Oamenii legii cred, ţinând cont de trecutul controversat al acestuia, că Poliţia Rutieră şi-ar compromite definitiv reputaţia! Comisar-șef de poliţie, Daniel Piștea este specializat în soluţionarea anchetelor legate de accidentele grave și este cunoscut drept ofiţerul care l-a amendat pe fostul preşedinte Traian Băsescu în 2008, când era şeful serviciului de accidente.

Fostul șef al statului a fost implicat în urmă cu 12 ani într-un accident ușor în centrul Bucureștiului, Băsescu lovind un autoturism din fața sa. Comisarul Daniel Piștea l-a testat pe președintele de atunci cu un aparat etilotest, însă rezultatele au ieșit negativ, așa că Traian Băsescu a fost sancționat cu 100 de lei pentru tamponare. Anii au trecut, iar Piştea ţinteşte acum postul de şef al Brigăzii Rutiere, având susţinerea puternică a chestorului IGPR, Liviu Vasilescu, dar şi a sistemului!

Cum a ajuns Piştea să fie reţinut 24 ore în 2015? Comisarul Marius Maghiari de la Brigada Poliţiei Rutiere a accidentat pe trecerea de pietoni o profesoară de limba engleză. Conform relatărilor din Adevărul, comisarul ar fi făcut tot posibilul pentru a nu putea fi tras la răspundere: ar fi încercat să o convingă pe profesoară că a fost victima unui accident de muncă.

Totul s-a aflat, iar polițistul Marius Maghiari a tras după el şi alți colegi, care ar fi încercat să îl acopere: Eugen Auraş Ţuţui, Marius Mihai Zaharia, Nicolae Smercinschi şi Cristian Trandafir, toţi patru agenţi de la Brigada de Poliţie Rutieră (BPR) ce au făcut cercetarea la faţa locului după accident, fostul adjunct al şefului BPR, comisarul Daniel Piştea, fostul şef al Secţiei 2 Poliţie, comisarul Ion Daniel Bocan, Liviu Daniel Cânea, ofiţer al Biroului de cercetare penală în cadrul BPR - Accidente Rutiere cu Victime, Marius Lupu Pasăre, fost şef al Biroului Investigaţii Criminale din Secţia 2 Poliţie, Mihăiţă Georgică Anghel şi Ovidiu Sanfira, ambii agenţi de ordine şi siguranţă publică din Secţia 2 Poliţie.

"Miliţienii" implicaţi poate ar fi putut să mușamalizeze cazul, dacă nu ar fi fost martori care să sune imediat la 112. Cu ajutorul acestora, procurorii au refăcut scenariul pus la cale de comisarul Marius Maghiari și acoliţii săi. Comisarul ar fi urcat victima în mașină și a transportat-o la spital, explicându-le medicilor că femeia a fost victima unui accident de muncă.

Judecătoria Sectorului 1 a respins propunerea procurorilor de arestare preventivă a lui Marius Maghiari și a polițiștilor care ar fi încercat să îl acopere, motivând că acuzațiile conform cărora Daniel Piștea l-ar fi favorizat pe Marius Maghiari prin prezența sa la Secția 2 de Poliție sunt pure speculații. Doar Marius Maghiari a fost pus sub control judiciar, ceilalți fiind cercetați în libertate.

În anul 2016, Marius Maghiari, fostul şef al Biroului de Accidente din Brigada Rutieră, a fost trimis în judecată alături de alţi zece poliţişti pentru muşamalizarea propriului accident rutier, printre care și Daniel Piștea: „La data de 08.06.2015, în timp ce conducea un autovehicul, inculpatul Maghiari Marius a lovit şi proiectat pe carosabil persoana vătămată T.A., după care a părăsit locul accidentului fără încuviinţarea organelor de cercetare penală sau a procurorului.

În aceleaşi împrejurări, inculpatul a modificat starea locului prin luarea victimei şi plecarea cu autoturismul implicat în accidentul rutier, precum şi ştergerea urmelor accidentului prin transportarea victimei la o unitate spitalicească, unde a susţinut ca victima prezinta traumatism cranio-cerebral ca urmare a căderii accidentale de la 4-5 metri înălţime.

La aceeaşi dată, în scopul de a se sustrage urmăririi penale, cu ocazia întocmirii procesului verbal de constatare încheiat de agenţii de ordine publică (inculpaţii Sanfira Gheorghe Ovidiu şi Anghel Mihăiţă) din cadrul Secţiei 2 Poliţie, inculpatul a determinat atât direct cât şi indirect (prin intermediul inculpatului Lupu Pasare Marian Marius) cu ştiinţă, consemnarea unor aspecte nereale şi omisiunea menţionării unor aspecte esenţiale, pentru a rezulta aparenţa situaţiei de fapt susţinute, deşi constatările conduceau indubitabil la faptul că nu a fost vorba de un accident casnic, ci de un accident rutier.

Astfel determinaţi, inculpaţii Sanfira Gheorghe Ovidiu şi Anghel Mihăiţă au menţionat nereal faptul că victima se află în stare de amnezie retrograda evenimentului şi că nu-şi amintea nimic în legătură cu evenimentul traumatic", au precizat procurorii la vremea respectivă. Dosarul a fost trimis pentru judecare la Judecătoria Sectorului 1, însă instanța a decis pe 21 septembrie 2017 că dosarul trebuie retrimis la Parchet pentru analiză, cu observaţia că dosarul fiind incomplet. Sentința Judecătoriei Sectorului 1:

Însă, Parchetul a contestat decizia la Tribunalul Bucureşti, după decizia Judecătoriei Sectorului 1. Instanţa a respins cererea făcută de Parchet pe data de 25 mai 2018 și a rămas decizia definitivă a Judecătoriei Sectorului 1 de a retrimite dosarul la Parchet pentru continuarea efectuării actelor de urmărire penală. Doi ani mai târziu, acelaşi Parchet de pe lângă Judecătoria sector 1 Bucureşti a decis să claseze cazul, fără ca dosarul să mai ajungă în orice instanţă şi un judecător să judece faptele! O întorsătură de situaţie cel puţin ciudată!

Mai mult decât atât, deşi Parchetul l-a scos de sub urmărire şi a clasat cercetările în ceea ce-l priveşte, însuşi Piştea a atacat soluţia procurorilor de netrimitere în judecată la instanţă, a cărei decizie a consfinţit astfel ca definitivă soluţia de clasare dată la procurori. În fapt, acesta a fost şi motivul pentru care actualul adjunct de la Rutieră a formulat contestaţie împotriva deciziei Parchetului, deşi logica spune că nu avea niciun motiv, când procurorii deciseseră să îl scoată de sub urmărire.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu