Când mașina ta îți urmărește viața sexuală. Producătorii auto colectează date despre clienți fără acordul acestora
Postat la: 11.09.2023 - 10:57
O nouă analiză a producătorilor de autovehicule a stabilit că mașinile filmează, înregistrează și urmăresc din ce în ce mai mult șoferii și pasagerii fără ca aceștia să își fi dat acordul.
Conform unui nou raport, producătorii de mașini colectează numeroase date despre șoferi și pasageri - unii chiar urmăresc activitatea sexuală a șoferilor.
Într-o analiză a 25 de mărci de mașini și a 15 companii de mașini publicată miercuri de Fundația Mozilla, cercetătorii au descoperit că producătorul auto japonez Nissan a declarat că poate vinde informații despre activitatea sexuală a șoferilor și pasagerilor, informații despre informații și diagnosticarea sănătății brokerilor de date, agențiilor de aplicare a legii și alte companii.
Producătorul german Volkswagen a spus că ar putea înregistra vocile șoferilor pentru a le adapta pentru reclame direcționate.
„Cantitatea de date pe care aceste companii de mașini au spus în mod flagrant că le pot colecta a fost șocantă", a spus Jen Caltrider, cercetător principal la Fundația Mozilla, proprietarul nonprofit al companiei care gestionează browserul Firefox. „Este ca și cum nimeni nu i-a contestat sau le-a pus vreodată întrebări despre confidențialitate, așa că includ totul."
Europenii sunt, în principiu, mai protejați împotriva abuzurilor de legea lor de referință privind confidențialitatea, Regulamentul general pentru protecția datelor (GDPR), dar Caltrider de la Mozilla a sugerat că legea a fost aplicată prost de către companiile de mașini, potrivit politico.eu.
O privire asupra măsurilor de aplicare în Europa a arătat că puține autorități de reglementare naționale au luat măsuri împotriva culegerii de date de către companiile de automobile de la intrarea în vigoare a legii.
Caltrider și alți cercetători au analizat politicile de confidențialitate ale companiilor auto și și-au descărcat aplicațiile în Germania, Franța, SUA, Japonia și Coreea de Sud.
Ei au descoperit că industria a acumulat cantități masive de date prin zeci de senzori și tehnologie încorporate în modele mai noi de mașini care calculează greutatea oamenilor în timp ce se așează, a înregistrat video mașinile în interior și în exterior, a ascultat conversații prin microfoanele încorporate în autovehicule și a urmărit utilizatorii prin intermediul conexiunilor la internet și a aplicațiilor de pe smartphone-uri.
„Nu mai este vorba doar de a vinde mașini pentru a câștiga bani. Este de a colecta date și apoi de a folosi acele date pentru a câștiga bani", a spus Caltrider, adăugând că mașinile par să aibă practici de confidențialitate mai proaste decât aplicațiile de sănătate mintală, dispozitivele inteligente de acasă și dispozitivele portabile precum căștișe și trackerele de fitness.
Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că 84% dintre mărcile de mașini analizate ar putea împărtăși și vinde date altor companii, precum brokerii de date, o piață estimată la sute de miliarde de euro, conform unor estimări.
Puțin peste jumătate dintre producătorii de mașini au spus că pot partaja date guvernului și autorităților de aplicare a legii atunci când sunt solicitate, mai degrabă decât atunci când primesc o decizie judecătorească.
Cercetătorii au subliniat, de asemenea, că oamenii au rareori șansa de a accepta în mod explicit și cu bună știință regulile de confidențialitate ale producătorilor propriilor mașini. Compania de automobile Subaru a precizat prin reprezentanții săi că însuși faptul de a fi pasager într-una dintre mașinile sale implică acordul cu privire la politica de confidențialitate, potrivit raportului.
În unele cazuri, autoritățile europene de reglementare au reprimat industria auto. Tesla, care are sediul central în Țările de Jos, a trebuit să facă modificări la camerele sale de filmare a împrejurimilor în martie, la cererea autorității olandeze de reglementare pentru protecția datelor.
Volkswagen a fost amendat cu puțin peste un milion de euro de la intrarea în vigoare a GDPR, potrivit unei liste online de amenzi GDPR. Pe listă nu au fost incluse amenzi pentru ceilalți producători auto din raport (Nissan, Toyota, Subaru, Kia, Chrysler, Fiat, Renault, General Motors, Mercedes-Benz, Honda și BMW).
Purtătorul de cuvânt al Volkswagen pentru problemele digitale, Kamila Joanna Laures, a declarat într-un comunicat că firma colectează, prelucrează, utilizează și stochează date cu caracter personal „doar în conformitate cu cerințele legale".
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu