Minciunile ministrului Razvan Cuc. Podul Constanța ne costă 3,5 milioane de lei

Postat la: 03.10.2019 - 09:41

Podul Constanța leagă Calea Griviței de Bulevardul Bucureștii Noi din Capitală. Pe deasupra circulă trenuri de călători și de marfă și reprezintă un adevărat pericol public, de ani buni.

Expertiza făcută în 2018 de către CFR a demonstrat faptul că podul se află într-o stare avansată de degradare. Mai precis, bucăți de beton de pe stâlpii de susținere se desprindeau cu ușurință, iar fierul din structura de rezistență era mâncat de rugină. Ministerul Transporturilor a demarat lucrările abia în 2019, iar firma care le efectuează a obținut un contract în valoare de 3,5 milioane de lei, în condițiile în care reparațiile se desfășoară sporadic.

Firma contractată de Ministerul Transporturilor pentru execuția lucrărilor este Infra Systemproiect SRL. Atribuirea contractului a avut loc prin procedură de negociere directă, după ce la licitația publică lansată nu a fost depusă vreo ofertă. Construit în 1938, în doar 5 luni, Podul Constanța nu a avut parte de reparații decât o dată, la finalul anilor '80. Peste el trec zilnic zeci de trenuri, iar pe dedesubt, mii de oameni cu mașina personală, cu tramvaiul, cu autobuzul sau chiar pe jos.

Lucrările la Podul Constanța au început la jumătatea lunii iulie și ar urma să se finalizeze în noiembrie. CFR Infrastructură a declarat pentru Evenimentul Zilei că lucrările de pe partea dreaptă a podului au fost deja finalizate, „fără închiderea totală a circulației autovehiculelor pe Calea Griviței, în etape succesive, în intervalul orar 00:00 - 04:00, după scoaterea de sub tensiune a firului de alimentare cu energie a troleibuzelor și a tramvaielor STB". Din păcate, nu se lucrează noapte de noapte, așa cum susține CFR Infrastructură.

În afară de reparația trotuarului, lucrările de consolidare a podului care stă să cadă presupun: reparații la fisuri și crăpături, reparații culee și soclu cu tencuială, aplicare strat de amorsă de ciment de aripi și grinzi, aplicare de vopsea de protecție anticorozivă a culeii și a aripilor aferente.

Avizul Brigăzii de Poliție este valabil pentru perioada 8 iulie - 15 noiembrie 2019, iar primarul Sectorului 1, Dan Tudorache, este ferm convins că lucrările se vor încheia conform graficului: "Lucrările sunt gata undeva la 40%, am fost și cu domnul Răzvan Cuc pe șantier. Suntem în grafic, deci momentan, nu este cazul de întârzieri".

Și CFR Infrastructură dă asigurări că lucrările merg șnur. „Până în prezent, constructorul a respectat graficul de lucrări, iar la momentul actual a început lucrările la pilele de pe zona centrală, unde se acționează pentru spargerea tencuielii și a betonului degradat pe zona soclului pilei", ne-a declarat Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR Infrastructură.

Întrebat de ce au fost demarate atât de târziu lucrările la Podul Constanța, primarul a răspuns: „Întrebați-i pe cei de la Ministerul Transporturilor, eu doar i-am bătut la cap!".

Evenimentul Zilei a solicitat atât CFR Infrastructură, cât și Ministerului Transporturilor motivele pentru care lucrările la Podul Constanța au fost demarate abia în 2019, deși construcția se află de ani buni într-o stare avansată de degradare.

CFR Infrastructură a refuzat să răspundă punctual la această întrebare, în timp ce oficialii de la Ministerul Transporturilor - instituție mult mai în măsură să ofere un răspuns clar, a refuzat să comenteze pe marginea acestui subiect. Răzvan Cuc, care și-a făcut un obicei în a fugi de presă, a fost de negăsit, în timp ce unul dintre consilierii ministrului, contactat de Evenimentul Zilei, a aruncat mingea în terenul celor de la CFR Infrastructură.
Viața pietonilor, în continuare în pericol

Una dintre cele mai mai probleme ale Podului Constanța nu va fi rezolvată. Trecerea pietonilor pe sub pod a fost și va rămâne un adevărat pariu cu viața. Pentru că dinspre Calea Griviței spre Bucureștii Noi nu se poate trece decât pe sub pod, pentru siguranță, bucureștenii sunt nevoiți să ia tramvaiul. Alții, mai curajoși, merg pe jos, pe un trotuar care arată ca după bombardament, unde sunt expuși la carosabil.

Lucrările care se desfășoară în prezent nu vor limita foarte mult riscul acroșării pietonilor. „Doar pe acea bandă vor putea circula pietonii (n.r. - pe dreapta, dinspre Griviței spre Bucureștii Noi), dar va fi ca lumea, se va umbla și la trotuar. Altfel nu se poate, pentru că pe sus circulă trenul. Așa a fost conceput".

De curând, ministrul Răzvan Cuc declara că lucrările la drumul expres Craiova-Pitești nu au fost abandonate. Chiar dacă acolo nu mai era nimic, pentru că până și bordurile puse de el și de Liviu Dragnea au fost scoase și duse, ministrul Transporturilor ne asigura că lucrările de pe șantier vor începe după ce agricultorii își vor strânge recolta de pe câmp.

Săptămâna trecută, pământul era arat. Pe drumul unde în pragul alegerilor europarlamentare erau utilajele pregătite de asalt, a rămas doar o movilă de pământ.

Faptul că sistemul public este căpușat de multe persoane incompetente, recompensate cu diverse funcții în schimbul anumitor favoruri, pe criterii care nu au nicio legătură cu principiile etice, nu e doar un mit. Asta este cu atât mai grav, pentru că vorbim despre funcții-cheie, iar o înregistrare difuzată la B1 duminică seara reprezintă un exemplu elocvent în acest sens.

Loredana Constantin - amanta lui Orlando Teodorovici și Diana Costache, cumnata ministrului de Finanțe sunt protagonistele înregistrării. Ambele dețin funcții-cheie în instituții ale statului. Prima, director adjunct la Direcția Economică la Ministerul Fondurilor Europene, iar a doua, director al Direcției Generale ECOFIN, din cadrul Ministerului de Finanțe.

Cele două bugetare propulsate în funcții importante au discutat atât despre amantele lui Răzvan Cuc - cărora li s-au făcut cadou posturi-cheie. Unul dintre subiectele bârfei a fost Daniela Șerban, director general al Portului Constanța:

„Venise cu Cuc și era călare pe Cuc să-l vrăjească, să-l aburească și zicea, până să vină, Cuc că ea l-a câștigat... Dar știi că e director general în port? La Port Constanța. Și era toată peste Cuc, ca să aflu că ăsta e cu una care e gravidă. Pe care a angajat-o la Tarom. (...) Asta e Dănuța, ca să ne înțelegem. Când are interes, își ridică fusta", a declarat Loredana Constantin.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu