Moștenitorii Securitații pun mâna pe 200 de milioane de lei pentru campania vaccinării
Postat la: 28.02.2021 - 09:39
Ușor se deslușesc ițele scandalului mocnit dintre ministrul sănătății, Vlad Voiculescu, și colonelul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare a populației împotriva SARS-CoV-2.
Noul consilier pe comunicare al ministrului este Ștefan-Adrian Voinea, nimeni altul decât nepotul unui fost colonel de securitate și secretar general al PCR în Calafat în anii ceaușismului. El este fiul finanțatorului cotidianului "Gazeta de Sud", un ziar editat de o societate în care a pompat bani George Constantin Păunescu și la care acționar a fost și Poliana Cristescu, fosta soție a lui Nicu Ceaușescu. De remarcat că în campania electorală pentru alegerile locale, Olguța Vasilescu s-a bucurat de un spațiu larg de articole favorabile in aceasta publicatie.
Surse din Ministerul Sănătății susțin că în spatele scandalului mocnit între Voiculescu și Gheorghiță ar fi interesul financiar. Pe masa ministrului Voiculescu stă un proiect de OUG privind alocarea a 200 de milioane de lei (circa 45 de milioane de euro) pentru campania de comunicare a vaccinării. Dacă în timpul pandemiei, guvernul Orban a lăsat ușa deschisă tuturor publicaților să depună dosare privind intenția de a face publicitate la măsurile anti-COVID-19, de data aceasta Securitatea nu mai iartă nimic.
O viitoare agenție de publicitate agreată va dijmui bugetul de publicitate, alegând publicațiile după alte grile decât cele transparente ale guvernului Orban. Poate că Dragoș Stanca, șeful agenției Thinkdigital, nu se agită degeaba. "Prin simpla decizie de a numi un militar tânăr ca șef al operațiunilor la nivel național relevă faptul că stilul de comunicare adoptat merge spre unul autocratic, se mizează spre respectul teoretic pe care populația îl are față de instituțiile fundamentale ale statului: Armată, Biserică, odinioară era și presa, dar nu mai e cazul", a fost de părere Dragoș Stanca, comentând despre numirea lui Gheorghiță. Dragoș Stanca este și președintele BRAT, o agenție independentă de monitorizare a tirajelor și a audiențelor site-urilor.
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu