Moderna angajează un fost analist FBI pentru a supraveghea cu ajutorul AI "dezinformarea vaccinului" COVID!

Postat la: 04.12.2023 - 15:01

Gigantul farmaceutic Moderna supraveghează online ceea ce numește "dezinformarea privind vaccinurile" prin intermediul unui departament specializat, cu scopul de a opri vocile disidente și orice ar putea submina politicile legate de COVID-19, cum ar fi lockdownurile, pașapoartele pentru vaccinuri și vaccinarea în masă.

Potrivit unui raport exclusiv realizat de jurnaliștii de investigație Lee Fang și Jack Poulson, publicat la 20 noiembrie în UnHerd, Moderna nu se limitează la fabricarea vaccinurilor COVID-19; aceasta are o întreagă echipă dedicată monitorizării unei game largi de platforme de socializare, agenții guvernamentale și site-uri de știri în numele abordării "cauzei profunde a ezitării față de vaccinuri" prin identificarea și "închiderea dezinformării" care ar putea afecta negativ dezbaterea privind vaccinurile.

Documentele interne arată un "efort tentacular de a monitoriza practic tot ceea ce se spune online, pe rețelele de socializare și în presa de știri despre politica privind vaccinurile, politica COVID, despre Moderna și alte companii de vaccinuri", a declarat dl Fang pentru The Hill.

Echipa de monitorizare a Moderna include divizia Global Intelligence, condusă de Nikki Rutman, care a fost implicată în compilarea rapoartelor de dezinformare interne ale companiei cu privire la celebrități "cu risc ridicat" care au criticat mandatele de vaccinare, inclusiv vedeta de tenis Novak Djokovic, nevaccinat, Elon Musk și actorul Russell Brand, potrivit raportului de investigație.

Înainte de a se alătura "echipei de securitate corporativă a Moderna" în 2022, Rutman a lucrat ca analist de informații în cadrul comunității de informații din SUA timp de aproape 19 ani, cea mai mare parte din această perioadă petrecută în cadrul Biroului Federal de Investigații (FBI). Potrivit raportului, Rutman a lucrat de la biroul FBI din Boston în timpul pandemiei COVID-19 și a "Operațiunii Warp Speed", care a implicat întâlniri săptămânale de securitate cibernetică cu Moderna, care are de asemenea sediul în Boston.

Înainte de rolul său în cadrul FBI, Rutman a lucrat pentru Directorul Serviciului Național de Informații ca "consilier pe probleme de terorism pentru un manager de misiune" și ca analist de contrainformații în cadrul Agenției de Informații a Apărării.

Nikki Rutman este doar unul dintre numeroșii foști agenți de poliție care lucrează în echipa de monitorizare a Moderna, alături de un ONG finanțat de industria farmaceutică numit Public Good Projects (PGP) și Talkwalker, o firmă de inteligență artificială care își folosește tehnologia pentru a monitoriza discuțiile legate de vaccinuri pe 150 de milioane de site-uri web din aproape 200 de țări.

Potrivit lui Fang, PGP este un "ONG de combatere a dezinformării" finanțat printr-o donație de 1.275.000 de dolari din partea Organizației pentru Biotehnologie și Inovare - lobiști care reprezintă Pfizer și Moderna - care colaborează îndeaproape cu platformele de socializare, agențiile guvernamentale și site-urile de știri pentru a clasifica și combate presupusele dezinformări privind vaccinurile.

"Știm dintr-un lot separat de documente - dosarele Twitter - pe care le-am raportat la începutul acestui an, că aceiași parteneri care lucrează cu Moderna-PGP și unele dintre aceste alte ONG-uri - aveau o linie directă cu directorii Twitter și au lucrat, de asemenea, cu Google și Facebook pentru a modela politicile de moderare a conținutului", a declarat Fang pentru The Hill.

Aceste ONG-uri finanțate de Moderna făceau presiuni asupra companiilor de social media pentru a-și schimba politicile de moderare a conținutului și pentru a șterge și "a de-amplifica" anumite tweet-uri critice la adresa politicilor coercitive privind vaccinurile, a spus Fang. "De fapt, trimiteau documente Excel întregi cu tweet-uri pe care doreau să le cenzureze", a adăugat el.

Site-ul web al Talkwalker afirmă că este o "platformă de ascultare socială și de inteligență a consumatorilor" care ajută companiile farmaceutice prin furnizarea unei serii de servicii, inclusiv "monitorizarea mărcii de mai sus" și "detectarea dezinformării". Nici PGP, nici Talkwalker nu au dezvăluit public modul în care definesc "dezinformarea" sau cine stabilește că discursul cuiva intră în această categorie. Cu toate acestea, Fang și Poulson spun că aceste organizații, împreună cu directori de marketing și foști analiști ai FBI și Secret Service, furnizează alerte de dezinformare către Moderna.

"Niciunul dintre rapoartele pe care le-am văzut nu face vreo încercare de a contesta afirmațiile făcute", au scris Fang și Poulson. "Mai degrabă, afirmațiile sunt considerate în mod automat "dezinformare" dacă încurajează ezitarea în privința vaccinării."

Dincolo de identificarea și încercarea de a cenzura dezinformările privind vaccinurile determinate în mod subiectiv, Moderna a furnizat puncte de discuție și sfaturi unei rețele de 45.000 de profesioniști din domeniul sănătății - fără ca pacienții lor să știe - despre "cum să răspundă atunci când dezinformările privind vaccinurile devin curente", potrivit unui e-mail de la Moderna.

Dr. Jay Bhattacharya, coautor al Declarației Great Barrington și profesor de medicină la Universitatea Stanford, a declarat că raportul dat de Fang și Poulson este "absolut incendiar".

"Moderna, prin intermediul Public Goods Project, plătește mii de profesioniști din domeniul sănătății pentru a-i ataca și defăima pe criticii vaccinurilor și împinge social media să cenzureze pe oricine spune lucruri, adevărate sau false, care reduc profiturile", a postat Dr. Bhattacharya pe X.

Moderna nu semnalează doar "dezinformarea" pe care o consideră un "pericol pentru sănătatea publică". Potrivit celor doi jurnalisti, aceasta semnalizează discuțiile legitime despre problemele legate de vaccinuri și simpla critică a companiilor producătoare de vaccinuri.

De exemplu, rapoartele de dezinformare ale Moderna clasifică știrile din jurul lui Novak Djokovic drept "risc ridicat". Djokovic a dobândit imunitate naturală în urma infecției SARS-CoV-2 și a refuzat să se vaccineze, ceea ce l-a împiedicat să participe la US Open 2022. El a revenit în 2023, când mandatele fuseseră ridicate, și a câștigat competiția sponsorizată de Moderna.

Moderna a declarat că adversarii vaccinului au sărbătorit victoria sa, iar utilizatorii rețelelor de socializare au subliniat "în mod batjocoritor" faptul că Moderna era sponsorul US Open. Raportul intern al Moderna intitulat "Djokovic a fost încoronat erou antivaccin după victoria de la US Open" a declarat că "optica lui Djokovic" susține "afirmațiile antivaccin că vaccinurile - și mandatele - sunt inutile".

Elon Musk, CEO al SpaceX, Tesla, Inc. și proprietar al companiei "X", a fost, de asemenea, clasificat ca fiind "risc ridicat", deoarece a ironizat mass-media și oficialii guvernamentali care au afirmat în mod eronat că vaccinurile COVID-19 sunt 100% eficiente împotriva virusului. Raportul Moderna nu a identificat nicio declarație falsă. Cu toate acestea, acesta și-a exprimat îngrijorarea că semnalarea "înșelăciunii autorităților sanitare și a furnizorilor de servicii medicale în timpul pandemiei" ar putea "pune bazele pentru a semăna neîncredere în sursele credibile privind siguranța și eficacitatea vaccinurilor". Cu alte cuvinte, Moderna nu a semnalat videoclipul pentru că era greșit, ci pentru că acesta a influențat negativ discursul public în jurul vaccinurilor COVID-19.

Deși unele tweet-uri semnalate de echipa de dezinformare a Moderna erau dezinformări legitime, multe dintre ele erau "puncte de dezacord autentice în jurul politicii coercitive privind vaccinurile", cum ar fi pașapoartele și mandatele pentru vaccinuri, a declarat Fang pentru The Hill.

Un alt raport Moderna a semnalat o postare din 5 octombrie pe X care exprima opoziția lui Musk față de mandatele de vaccinare. În raport se menționează: "Musk are una dintre cele mai mari platforme din lume - la propriu și la figurat. El se folosește din ce în ce mai mult de această platformă pentru a înălța oponenții marginali ai vaccinurilor și teoreticienii conspirației".

"Aceste mandate nu au avut succes în creșterea ratelor de vaccinare. Au făcut ca zeci de mii de americani să fie concediați sau îndepărtați de la locul de muncă. Acestea au fost politici controversate care au fost în cele din urmă anulate de Curtea Supremă", a declarat dl Fang.

"Acesta nu este un domeniu de dezinformare care trebuia cenzurat. Aceasta a fost o zonă legitimă de dezbatere publică în jurul aplicării foarte controversate și noi a unei politici publice care a adus beneficii doar unui număr mic de corporații", a adăugat el. "Practic, guvernul care te obligă să cumperi un anumit produs și să îl folosești în corpul tău. Aceasta este o problemă de autonomie corporală - un domeniu de sănătate publică care merita mai multă atenție, nu mai puțină."

Actorul Russell Brand, un critic al companiilor farmaceutice, a fost, de asemenea, semnalat pentru afirmația sa potrivit căreia Moderna și Pfizer au obținut profituri de 1.000 de dolari în fiecare secundă de pe urma pandemiei, deoarece opiniile sale "circulă în spațiile anti-vaccin, unde este văzut ca un spicher al adevărului și o amenințare la adresa autorității", se arată în raport.

"În cazul în care acest lucru este potențial problematic este că, dacă vă uitați atent la aceste rapoarte de dezinformare, acestea estompează în mod clar linia dintre combaterea dezinformării reale - minciuni intenționate - și clasificarea punctelor legitime de discuție în jurul politicii privind vaccinurile drept dezinformare periculoasă", a declarat Fang pentru The Hill. "Ei iau un fel de perie largă și zugrăvesc orice fel de critică la adresa companiei lor de vaccinuri drept dezinformare periculoasă".

Potrivit e-mailurilor Moderna, alte alerte de dezinformare s-au axat pe profiturile industriei farmaceutice, pe ezitarea vaccinurilor, pe problemele concurenților și pe discuții despre Pfizer. De asemenea, Moderna urmărește îndeaproape oficialii aleși împotriva politicilor coercitive de vaccinare și a legilor care restricționează mandatele de vaccinare. "Politicienii care încearcă să interzică mandatele COVID-19 - sau cel puțin pretind că o vor face - semnalează o rezistență tot mai mare față de atenuările COVID-19", se arată într-una dintre alertele Moderna.

Acum, când cererea de vaccinuri COVID-19 a scăzut, la fel au scăzut și câștigurile Moderna. Spre deosebire de Pfizer, Moderna a fost o companie nou înființată în 2010, fără un produs aprobat înainte de pandemia COVID-19. Odată cu crearea vaccinului său COVID-19, aceasta s-a transformat dintr-o companie biotehnologică în dificultate într-o "firmă de renume" evaluată în 2021 la peste 100 de miliarde de dolari. Pandemia a creat, de asemenea, cinci noi miliardari numai la Moderna, a declarat Fang pentru The Hill.

Potrivit rapoartelor financiare ale companiei, Moderna a obținut 18,5 miliarde de dolari în 2021 și 19,3 miliarde de dolari în venituri totale în 2022. Până în al treilea trimestru al acestui an, a făcut doar 3,9 miliarde de dolari.

Pe lângă profiturile pierdute și cererea redusă, Moderna trebuie să facă acum plăți de redevențe către Institutul Național de Alergii și Boli Infecțioase (NIAID), condus anterior de Dr. Anthony Fauci, deoarece oamenii de știință de la NIAID au colaborat cu Moderna pentru a dezvolta vaccinul COVID-19. Ca urmare, Moderna a crescut prețul vaccinului său de la 15-26 de dolari pe doză la 130 de dolari pe doză, se arată în raportul de investigație.

De asemenea, Oficiul European de Brevete a invalidat recent unul dintre brevetele europene ale Moderna privind tehnologia vaccinului cu ARNm. Moderna, în 2022, a intentat un proces de încălcare a brevetelor în Germania, susținând că Pfizer și BioNTech au copiat tehnologia sa de vaccinare cu ARNm. Compania a solicitat o plată bazată pe vânzările de vaccinuri din timpul pandemiei - ale căror vânzări au depășit 35 de miliarde de dolari numai în 2022. Cu toate acestea, Pfizer și BioNTech au contraatacat Moderna și au câștigat. Deși Moderna intenționează să conteste hotărârea, o plată ar fi fost substanțială.

Cu profituri care se evaporă, Moderna se bazează pe o "nouă campanie de marketing fulminantă" care evidențiază tehnologia sa ARNm și capacitatea sa de a debloca leacuri pentru tot felul de boli și pe eforturile de a redenumi vaccinul său COVID-19 ca simbol al unui stil de viață sănătos.

"Cel mai important lucru pentru Moderna este ca oamenii să continue să își facă vaccinurile. Reclamele inteligente fac parte din acest lucru. Dar și mai important este să respingem agresiv orice narațiune anti-vax predominantă și să ne implicăm, acolo unde este posibil, în orice discuție în jurul politicii privind vaccinurile", au scris domnii Fang și Poulson. "Aici intervine departamentul de dezinformare al Moderna".

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu