Noul director general de la Tarom parcheaza la handicapati!
Postat la: 19.10.2019 - 12:50
Ca tot apar o serie de dezvaluiri despre noul sef al TAROM, Valentin Gvinda, pus urgent de Razvan Cuc in locul Madalinei Mezei, cea care a denuntat public cum i-a cerut ministrul sa tina la sol aeronavele ca parlamentarii sa nu poata vota motiunea de cenzura impotriva Guvernului Dancila, si care a fost data afara ca a refuzat o asemenea cerinta de natura penala, Ziuanews a intrat in posesia unor poze uluitoare.
Gvinda, din postura sa de nou si mare sef al TAROM, demn de toata increderea lui Razvan Cuc, isi parcheaza masina la Aeroportul Otopeni pe locurile destinate persoanelor cu handicap. Daca actiunile lui Cuc frizeaza prostia maxima, de ce sa nu-i tina isonul si noul director general al TAROM. Vorba aceea: "A tunat si i-a adunat!" Dar Gvinda este in sine un personaj controversat, dupa cum a dezvaluit presa de investigatii. Cuc fiind el un personaj penal - cum sa ceri sa ramana aeronavele TAROM la sol? - si-a ales drept companion la matrapazlacuri un om dupa acelasi tipar.
Noul șef de la Tarom a avut suspendată licența de instructor de zbor vreme de trei ani pentru fraudă! Pensionar, a fost angajat în companie direct, în 2017, fără concurs, cu pile foarte de sus! Autoritatea Civilă a confirmat oficial pentru libertatea.ro că proaspătul director general al companiei naționale aviatice n-a putut activa ca instructor între 2013 și 2016, din cauza unor "practici neregulamentare sau a utilizării frauduloase a certificatului". Gvinda a inventat că a examinat un pilot la Paris, numai că acesta era în Indonezia!
Valentin Gvinda, noul șef al Tarom, este angajat al companiei din 2017, exact un an după ce el a reprimit licența de instructor, pierdută în 2013 pentru un fals în acte. El a zburat cea mai mare parte a carierei în aviația utilitară și apoi a fost angajat al Autorității Aeronautică Civilă Română (AACA). Povestea falsului este cunoscută de mai mulți oameni din aviația românească. Gvinda a fost angajat în companie în 2017 fără un interviu sau concurs direct pe funcția de comandant detașament ATR și pilot examinator - cea mai înaltă funcție în cadrul detașamentului ATR.
Gvinda a fost angajat în companie în 2017 fără un interviu sau concurs direct pe funcția de comandant detașament ATR și pilot examinator - cea mai înaltă funcție în cadrul detașamentului ATR.
Aceeași sursă susține că "angajarea lui Gvinda atât de sus a fost o situație atipică întrucât tuturor piloţilor le sunt verificate înainte de angajare cunoștințele teoretice și practice. Și în același timp, angajarea a fost neconformă cu politica de angajare la o companie cu capital majoritar de stat. El a fost angajat după ce era deja pensionar AACR, realizând astfel un cumul de pensie și salariu".
La fel s-au petrecut lucrurile și acum câteva zile, când Gvinda a fost numit șef al companiei naționale, de către ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Ministrul n-a ținut cont de episodul secret din CV-ul lui Gvinda. În 2013, Gvinda a falsificat o revalidare de licență - mai exact a susținut că a făcut examinarea unui pilot în simulator la Paris, în realitate acesta nefiind nici măcar în Europa în perioada respectivă.
Problema lui Gvinda a fost aceea că pilotul "examinat" era un binecunoscut nume al aviației noastre, Sorin Oprea, "un pilot comandant instructor examinator cu foarte mare experiență, fost șef de detașament ATR, dar care de mulţi ani locuiește și zboară în Indonezia pe alt tip de licențiere", susține o sursă din Tarom. "Domnul Gvinda a decis să-i revalideze în lipsă licența EASA".
Scandalul care a urmat a fost, până la urmă, lăsat la nivelul Autorității Aeronautice, deși unii oameni din instituție au cerut implicarea Parchetului pentru fals în acte. Autoritatea Aeronautică a confirmat suspendarea Libertatea a contactat Autoritatea Aeronautică pentru a verifica informaţiile, iar instituţia a răspuns prompt, însă doar la o parte a întrebărilor. AACR a confirmat că în 2013 Valentin Gvinda a avut licenţa de examinator suspendată timp de trei ani.
Autoritatea Aeronautică Civilă: "Cu privire la calificarea de examinator autorizat al AACR, precizăm că acesta a făcut obiectul unei cercetări administrative şi a fost sancţionat conform Regulamentului UE 1178/2011, art. ARA.FCL.250 (a) 6, în anul 2013. Articolul invocat se referă la „practici neregulamentare sau a utilizării frauduloase a certificatului". Gvinda şi-a recuperat licenţa în 2016, după minimul de 3 ani care trebuie să treacă de la ultima sancţiune, potrivit regulamentului UE în domeniul personalului navigant din aviația civilă.
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu