O fracțiune minusculă a elitelor globale emite la fel de mult carbon ca ultimele două treimi din omenire

Postat la: 26.11.2023 - 11:56

Cei mai bogați 1% din populația planetei (elitele globaliste) emit aproximativ aceeași cantitate de carbon ca și cele două treimi mai sărace din lume, potrivit unei analize realizate de organizația nonprofit Oxfam International.

Acest lucru înseamnă că o mică fărâmă din elitele globale, adică 77 de milioane de persoane, au produs la fel de mult carbon ca cele 5 miliarde de oameni care alcătuiesc ultimele 66% din avere, conform studiului.

Studiul estimează, de asemenea, că ar fi nevoie de aproximativ 1.500 de ani pentru ca o persoană din ultimele 99 la sută să producă atât de mult carbon cât produc cei mai bogați miliardari în doar un an.

Studiul s-a bazat pe cercetări compilate de Stockholm Environment Institute (SEI) și a examinat emisiile diferitelor grupe de venituri până în 2019. În rezumat, acesta a sugerat că clasa liderilor și a factorilor de decizie politică la nivel mondial, care se deplasează cu avioane private pentru a conduce summituri care abordează presupusele pericole ale schimbărilor climatice, ar putea justifica acuzații de ipocrizie.

Analiza a fost publicată în contextul în care liderii mondiali se pregătesc să se întâlnească pentru discuții privind clima la summitul COP28 din Dubai, care va avea loc în noiembrie, unde, la fel ca la alte conferințe privind clima, unii participanți de elită vor pontifica probabil despre necesitatea ca oamenii obișnuiți să înceteze să se mai bazeze pe energia ieftină din combustibili fosili pentru a-și asigura traiul.

Liderii mondiali și factorii de decizie politică, fixați pe combaterea presupuselor rele ale emisiilor de dioxid de carbon din cauza modelelor care prevăd schimbări climatice periculoase, și-au atras adesea criticile pentru utilizarea avioanelor private care scuipă carbon.

De exemplu, utilizarea avioanelor private în timpul reuniunilor de anul trecut de la Davos, Elveția, a dus la o creștere de patru ori a emisiilor de carbon față de o săptămână obișnuită.

În timpul reuniunii Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos, între 22 mai 2022 și 26 mai 2022, 1.040 de avioane private au intrat și au ieșit de pe aeroporturile care deservesc Davos, potrivit unui raport din ianuarie al Greenpeace.

Numărul de avioane cu reacție care au intrat și au ieșit din Davos s-a dublat în acea săptămână, ceea ce a dus la emisii de 9.700 de tone de dioxid de carbon, ceea ce echivalează cu aproximativ 350.000 de mașini medii.

Majoritatea acestor avioane au fost atribuite zborurilor private efectuate de participanți pentru reuniunea WEF.

Klara Maria Schenk, un militant pentru transporturi din cadrul campaniei europene de mobilitate a Greenpeace, a calificat utilizarea avioanelor private la Davos drept "un masterclass dezgustător de ipocrizie", având în vedere că WEF pretinde că s-a angajat să respecte obiectivul climatic de la Paris de a menține încălzirea climei la 1,5 grade Celsius.

"Davos are o gară de tren perfect adecvată, și totuși acești oameni nu se pot deranja nici măcar să ia trenul pentru o călătorie atât de scurtă, de 21 [de kilometri]. Chiar credem că aceștia sunt oamenii care să rezolve problemele cu care se confruntă lumea?". a declarat doamna Schenk.

Cam aceeași poveste a fost și în cazul conferinței COP26 privind clima din 2021 de la Glasgow, Scoția, unde aproximativ 400 de lideri globali au venit cu avioane private, potrivit Daily Mail.

"Toate acestea pentru negocieri "climatice" care, în mod evident, ar fi putut fi făcute la fel de ușor peste Zoom sau ceva similar pentru rezultatele neglijabile care apar", a scris romancierul premiat Roger L. Simon, colaborator al The Epoch Times, într-un editorial intitulat "Ipocrizia ridicolă a conferințelor climatice continuă".

Se estimează că avioanele private emit de 10 ori mai mult dioxid de carbon pe persoană în comparație cu zborurile comerciale și de aproximativ 50 de ori în comparație cu trenurile. În total, aviația reprezintă aproximativ 2% din emisiile de carbon la nivel global.

Este posibil ca criticile legate de utilizarea unui avion privat pentru a se deplasa la summiturile privind clima să fi fost un factor care să fi influențat decizia familiei lui John Kerry, trimisul special al președintelui Joe Biden pentru climă, de a vinde avionul privat al familiei.

Dl Kerry a atras critici atunci când, în 2019, a zburat cu un avion privat în Islanda pentru a accepta un premiu pentru leadershipul său în domeniul climei. Potrivit unor estimări, o călătorie dus-întors în Islanda cu un avion privat ar emite aproximativ 90 de tone de carbon. Prin comparație, Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) estimează că un vehicul obișnuit de pasageri produce aproximativ 4,6 tone de carbon într-un an.

Familia domnului Kerry și-a vândut discret avionul Gulfstream G-IV vara trecută.

Cu toate acestea, dl Kerry și-a apărat utilizarea unui avion privat, fiind în același timp o figură proeminentă care încearcă să atragă atenția asupra schimbărilor climatice. În 2021, dl Kerry și-a apărat decizia de a zbura în Islanda pentru a accepta premiul de lider în domeniul schimbărilor climatice.

"Dacă îți compensezi emisiile de carbon, este singura alegere pentru cineva ca mine, care călătorește prin lume pentru a câștiga această bătălie", a declarat atunci dl Kerry.

Trimisul special al președintelui pentru climă a atras critici din partea legislatorilor republicani.

"Nu sunt sigur că a zbura prin lume cu un avion privat în timp ce, în același timp, încerci să îi lași fără locuri de muncă pe muncitorii care îți furnizează combustibilul este o strategie câștigătoare ca țar al climei", a scris senatorul Bill Cassidy (R-La.) într-o postare pe X, referindu-se la rapoartele despre remarcile dlui Kerry.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu