Realitatea PLUS devoalează Mafia de la Transporturi: Documentele de la Otopeni si tentaculele carcatitei de la CNAB
Postat la: 19.04.2023 - 01:59
Apariția Ordonanței DNA de începere a urmăririi penale împotriva fostului director general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) privind prelungirea contractelor de închiriere a spațiilor comerciale din Aeroportul Otopeni a răscolit din nou mușuroiul corupției din Ministerul Transporturilor.
Afacerea cu o miză de zeci de milioane de euro, devenită o ţintă pentru un grup restrâns de oameni, cu interese absconse, a readus în atenție nume asupra cărora planau deja acuzații grave de corupție. Directori şi şefi de servicii, cei mai multi dintre ei fiind uniți prin grade de rudenie sau prietenii apropiate, încearcă, prin orice mijloace, unele cu iz penal, să pună mâna pe sume colosale! Deși sunt angajați ai statului român, aceștia se dovedesc a fi verigi de legătură între interese private, dezvăluie Realitatea.net intr-o ampla ancheta.
O adresă către DNA (Direcția Națională Anticorupție, n.r.) pentru a demonta acuzațiile fără fundament aduse în spațiul public, al căror singur scop este acela de a induce în eroare opinia publică. Potrivit răspunsului primit din partea Direcției, persoana fizică și cea juridică nu au nicio calitate în dosar.
Realitatea.net face lumină și publică toate documentele care dovedesc ilegalitățile comise și presiunile făcute în acest caz și demontează, astfel, speculațiile din spațiul public privind această afacere murdară în care sunt implicați reprezentanți ai statului român. Justiția trebuie să își spună cuvântul și este necesar să facă uz de toate pârghiile pentru a opri această operațiune de preluare ostilă a unei societăți comerciale în care se împletesc interese economice și politice.
Compania Aeroporturi, condusă de George Dorobanțu, are 10% din acțiuni, însă alți doi acționari, aflați de ani de zile în conflict, dețin aproximativ 45%. Pentru a decide în ROMPREST, cele 10% din acțiuni sunt vitale. În acest moment, actualul Director General al CNAB, George Dorobanțu, împreună cu Directorul Financiar, Augustin Duțulescu, și cu secretarul de stat care răspunde de aviație, Bogdan Mândrescu, încearcă acapararea, în favoarea Europrest, a acționariatului CNAB, chiar prin intermediul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pentru a înțelege încrengăturile cu iz penal din Compania de Aeroporturi, iată un mic istoric al rețelei:
La finalul anului 2021, George Dorobanţu a fost numit Director General al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. Câteva luni mai târziu, Augustin Duțulescu a ajuns Director Financiar în aceeași companie. Cei doi se cunosc din 2017, când Dorobanțu era consultantul unei firme care se ocupa cu restructurarea TAROM, iar Duţulescu era director financiar al TAROM. Au lucrat atât de bine la TAROM că încă nu a ieșit de sub spectrul falimentului, TAROM fiind o vacă de muls pentru cei aflați la putere.
Pe Aeroportul Otopeni, serviciile comerciale se derulează prin două companii, în urma unui contract semnat pe vremea când Director Comercial al aeroportului era Ștefan Țonea. Acesta a părăsit funcția la scurt timp și s-a angajat chiar la una dintre firmele cu care lucrează aeroportul, un fapt profund imoral, dacă nu ilegal. În plus, cumnatul lui Țonea este actualul Director Financiar al CNAB, Augustin Duțulescu. Iar sora lui Țonea, soția lui Duțulescu, este la rândul ei angajată ca șef de serviciu la CNAB.
Dorobanțu a sprijinit numirea lui Duțulescu în poziția de Director Financiar, cei doi fiind prieteni din 2019. Duțulescu este la rândul său prieten cu Mândrescu din perioada în care acesta era Director General al CNAB, iar Duțulescu șef al departamentului de Control Financiar Preventiv, numit de Mândrescu în această funcție.
Trio-ul Dorobanțu - Mândrescu - Duțulescu a lucrat la vânzarea către Europrest a acțiunilor pe care le deține CNAB în cadrul ROMPREST. Și asta, cu voia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu!
Ancheta integral AICI.
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu