Cine îl mai spală pe Lucian Bode?
Postat la: 07.10.2022 - 09:22
Răspuns foarte scurt. Nimeni. Nici măcar președintele Klaus Iohannis, prins și el la înghesuială. Și cu atât mai puțin instituțiile abilitate ale statului, despre care ne informa președintele că sunt capabile să-și facă datoria. Ministrul de Interne s-a dat singur în primire. Și a căzut în plasa întinsă de USR. Mult timp de acum încolo, frauda BMW va fi întoarsă pe toate fețele. După ce piramida puterii se va inversa, vor intra triumfători în joc și procurorii, arătând că știu să-și facă datoria.
Sunt 600 de autoturisme BMW nou-nouțe, care au fost achiziționate dintr-o lovitură de către Ministerul de Interne și urmează, rând pe rând, să sosească în țară. Iar noi vom livra către domnul Michael Schmidt, cel mai apropiat prieten al președintelui Klaus Iohannis, tranșele de bani, respectiv plățile la care Internele s-au angajat. Între timp, vor curge noi și noi informații, care, incriminând-l pe Lucian Bode, incriminează de fapt întreaga afacere. O afacere căreia în același stil, prin încălcarea acelorași norme legale, li se mai adaugă sub formă de bonus și câteva zeci de motociclete. Tot BMW.
Presat de președintele Klaus Iohannis, care a sărit ca ars, ministrul de Interne, Lucian Bode, a ieșit la rampă și a făcut o lungă declarație tip cocktail, în care a amestecat adevăruri cu neadevăruri. Intenția sa a fost aceea de a se spăla în mod public pe mâini. Și de a îi acuza la rândul său pe liderii USR și pe fostul președinte PNL, în sensul că aceștia ar fi montat întreaga afacere cu achizițiile de la Interne, el nemaiavând altceva de făcut decât să pună în operă acte deja perfectate. Ce susține în esență Lucian Bode? Că domnul Cătălin Drulă, liderul de azi al USR, este cel care a întocmit întreaga documentație necesară, pentru a demonstra că Ministerul de Interne are nevoie urgentă să-și reînnoiască o parte consistentă a parcului auto. Și că tot Drulă este cel care ar fi realizat și documentația tehnică, din care ar rezulta că singurele autoturisme din lume care se potriveau acesteia sunt cele produse de BMW și comercializate în România de Michae Schmidt, tovarășul statornic al președintelui Klaus Iohannis. Îmi șoptește cineva - și deschid, iată, o scurtă paranteză - că statul român a avut mare noroc cu Michael Schmidt. Oare ce s-ar fi întâmplat dacă acesta comercializa Lamborghini? Am închis paranteza. Și mai arată același Lucian Bode cu degetul și către premierul de atunci, de când s-ar fi bătut în cuie această decizie, care era Ludovic Orban, fostul său șef de la PNL.
Cei doi, Ludovic Orban și Cătălin Drulă, au sărit la rândul lor ca arși, demonstrând cu subiect și predicat: 1). Că, într-adevăr, se luase decizia înnoirii unei părți a parcului auto deținut de Ministerul de Interne. Se adoptase inclusiv o decizie privind finanțarea acestui obiectiv; 2). Documentația care a stat la baza alegerii furnizorului și a tipului de autoturism nu a fost întocmită sub guvernarea Orban. Ci ulterior. De către Lucian Bode. Ce importanță au aceste precizări? O importanță majoră. Pentru că documentația tehnică este făcută de așa natură, încât Ministerul de Interne nu putea opta în baza ei decât pentru un singur model de autoturism. Fix pentru BMW-urile furnizate de Michael Schmidt. Deci documentația tehnică a fost cu dedicație. Așa se și explică de ce, de fapt, nu a existat niciun fel de licitație. De vreme ce nu puteau să se prezinte mai mulți posibili furnizori, singurul care a intrat în discuție a fost beneficiarul dedicației. Adică Michael Schmidt.
Replica lui Drulă, urmată imediat de replica lui Orban, a avut efectul scontat. Lucian Bode a fost făcut în doar câteva ore knockout tehnic. Și a rămas buimăcit la podea. Și nu este singurul în această situație.
Exploatând la maximum faptul că Lucian Bode a fost prins cu fofârlica, precum și legătura sulfuroasă dintre Klaus Iohannis și Michael Schmidt, USR s-a grăbit să pună în operă o publicitate negativă cu efect devastator. Spațiul virtual a fost inundat literalmente de o imagine în care apare un autoturism BMW, iar lângă el președintele Klaus Iohannis, care îi strânge mâna lui Michael Schmidt. Carevasăzică „România lucrului bine făcut". Bine făcut, dar nu mai e nimic de făcut.
După ce o vreme vor simula, conformându-se indicației prezidențiale, că verifică întreaga tărășenie, după ce vor trage de timp cât vor putea, vine momentul, destul de repede, când procurorii se vor pune cu adevărat în mișcare, arătând ce pot într-o cauză în care, în definitiv, probele sunt deja servite. Atunci ei vor descoperi și ne vor spune și nouă cine este de fapt acest Michael Schmidt, cât de vechi și cât de complicate sunt legăturile lui cu Klaus Iohannis, cum de acesta din urmă a locuit în apartamentul de lux al lui Michael Schmidt în timpul campaniei electorale, cum se face că a beneficiat în aceeași perioadă de un autoturism BMW nou-nouț, ce alte fire îi leagă pe cei doi, dacă Bode a trucat această achiziție doar de capul lui sau dacă a primit indicații în acest sens și de unde, și poate vom afla și prin ce paradisuri fiscale își plimbă Michael Schmidt afacerea cu autoturismele și motociletele BMW.
Când va veni acest moment? Estimez că destul de repede. Atunci când și dacă și numai dacă se va pune în operă faimoasa rotativă. Adică peste câteva luni, când vom avea alt Guvern, alt ministru de Interne și un președinte și mai ofilit decât avem azi.
Sorin Rosca Stanescu
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu