Mass-media lui Zelensky!

Postat la: 21.10.2022 - 19:02

Multă lume nu știe pe aici, dar jurnalele de știri din Ucraina sunt sub controlul președinției. Înainte de război Zelensky cam era în corzi și nu avea nici o televiziune de partea lui.

După începerea războiului președinția de la Kiev a acaparat întreaga piață a televiziunilor prin două mecanisme: obligativitatea difuzării jurnalului de știri produs sub controlul staff-ului prezidențial și legea anti-oligarhi, care i-a făcut pe mulți miliardari ucraineni să renunțe pur și simplu la televiziunile pe care le dețineau. Motivația acestei mutări a fost crearea unui front mediatic/ propagandistic unit în fața agresiunii ruse.

Practic avem un monopol mediatic al președinției ucrainene. Între timp au început să apară acuzații de corupție: jurnalul unic este produs de televiziunea parlamentului ucrainean, Rada TV, sub controlul lui Kiril Timoșenko, unul din consilierii lui Zelensky care încasează de la Rada TV din fonduri publice cam 2 milioane de dolari (contractul inițial de după începerea războiului era de 4 milioane dolari). Așa că este de înțeles de ce mârâie unii prin Kiev că oamenii lui Zelensky se îmbogățesc în urma războiului.

Logic vorbind nu prea poate fi vorba de libertate de exprimare în Ucraina pe vreme de război la fel ca în vreme de pace. Dar monopolul prezidențial asupra spațiului informațional a anulat orice alte opinii, singura părere care există este cea a lui Zelensky sau a consilierilor săi.

Ce este interesant: audiența jurnalului prezidențial de știri este în scădere constantă, a ajuns sub 10% în octombrie. Ceea ce înseamnă că ucrainenii se informează din alte surse, în afara controlului prezidențial și că în realitate monopolul informațional nu funcționează (nici n-ar avea cum în epoca internetului). Un ziar ucrainean scrie că jurnalul prezidențial are audiența unui canal de Youtube.

George Damian

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu