Mister deslușit: ținta Operațiunii "din presă sub pretextul Elon Musk" este Pro TV!
Postat la: 02.11.2022 - 10:37
Pro TV domină autoritar piața televiziunii din România de aproape 30 de ani, încă de la înființare. Ca să pricepeți influența televiziunii fondate de către Adrian Sârbu trebuie să știți că audiența acesteia este egală cu cele ale Antenei 1 și Kanal D însumate (locurile 2 și 3), respectiv că suma audiențelor celor cinci televiziuni de știri reprezintă doar cca 50% din audiența Pro TV.
E limpede deci că cei ce coordonează această televiziune pot exercita influență maximală pe orice segment din România, de la cel comercial la cel politic. Explicam ieri că Pro TV a fost vizată în mod special de mulți dintre cei ce-au declanșat lupta fratricidă din presă, pe motivul fake-news-ului cu prezența lui Elon Musk în România de Halloween, iar atitudinea lor era întărită și prin prisma gafei de-acum câteva săptămâni, când Pro TV anunțase în mod fals moartea lui Florin Salam.
Pe vremuri genul ăsta de greșeli erau sancționate eficient prin deciziile Clubului Român de Presă (CRP), dar acum asta nu mai e posibil, organizația fiind cvasi-desființată prin acțiunea Statului Paralel, ce nu are nevoie de organizare sau solidaritate în presa românească. În lipsă de CRP mulți dintre comentatori cer sancționarea Pro Tv de către CNA legat de subiectul Musk, doar că aici se deschide "Cutia Pandorei", pentru că de manipulări mult mai grave se face vinovată A3-CNN, pe subiectul războiului din Ucraina, respectiv restul televiziunilor plătite cu bani guvernamentali să mintă și să manipuleze în pandemie. Cei de la Pro TV au transmis rapid pe canale specifice că sunt pregătiți să joace cartea acuzării publice legat de derapajele concurenților, așa că e previzibil că nu vor fi sancționați.
Pro TV face parte din grupul CME, ce-a dezvoltat la începutul anilor 90 o rețea de televiziuni în fostele state comuniste, finanțarea făcându-se cu sprijinul Congresului American, coordonarea aparținându-i lui Ronald Lauder, care este și șeful Consiliului Evreiesc Mondial. Investiția a fost de mare succes și aducătoare de profituri uriașe politico-financiare timp de peste două decenii, la un moment dat chiar Adrian Sârbu conducând operațiunile globale ale CME de la Praga sau Londra (tot de-aici i s-a tras lui Sârbu prigoana și arestarea de către Coldea & Company).
Acum câțiva ani Lauder și-ai săi au decis c-ar fi momentul (politic!) să vândă afacerea și, după ce-au negociat și cu chinezii, au decis în mod surprinzător vânzarea către miliardarul ceh Petr Kellner, pe care-l considerau mai apropiat de interesele Washington-ului. Pe parcurs americanii l-au dibuit însă pe ceh c-ar fi inclus în axa de influență Moscova-Beijing, dar era prea târziu. În martie 2021 Kellner moare într-un ciudat accident de elicopter în timp ce schia în Alaska-SUA, iar de-atunci decizia de coordonare a activităților CME, deci inclusiv a Pro TV în România, nu mai poate fi identificată în mod clar.
Și de-aici vine și explicația țintirii comandate a Pro TV ca principal făptuitor în scandalul mediatizării prezenței lui Musk în România, care-ar fi în concluzie cam așa: e limpede că influența Pro TV se dorește a fi folosită de către putere, în schimbul unor contraservicii, așa cum se face în cazul tuturor celorlalte trusturi media prezente pe piața românească, numai că asta devine mai greu atunci când nu poți identifica patronul, omul care să-ți garanteze că înțelegerile se respectă pe termen lung.
Și-atunci, cei ce-au declanșat focalizarea tirului pe Pro TV în cazul "Musk-Halloween-Bran" speră că dacă le vor crea probleme proteviștilor, cineva mai important decât șeful din România, eventual de la Washington, se va prezenta la niște negocieri serioase. Desigur că pe acest fond șefii televiziunilor concurente sau alții ce au de plătit polițe vor să profite și ei cumva, și-atunci întrețin presiunea în mod voluntar.
Cozmin Gușă
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu