Israelul devine prima țară din lume care permite zborul dronelor mari în spațiul aerian civil. Ce se ascunde în spatele deciziei

Postat la: 15.02.2022 - 18:04

După întârzierea livrării dronei StarLiner de către Elbit Systems în Elveția, UAV-ul (vehicul aerian fără pilot) este certificat mai întâi local şi va colecta date de mediu în scopuri de securitate, scrie publicaţia The Times of Israel.

Ministerul Transporturilor a certificat drona StarLiner a companiei din industria de apărare Elbit să zboare în spațiul aerian civil, făcând Israelul prima țară din lume care permite vehiculelor aeriene fără pilot de acest tip să facă acest lucru. Autoritatea de Aviație Civilă a Statului Israel a eliberat permisul la sfârșitul lunii decembrie 2021, după o perioadă de evaluare de peste șase ani, deși compania a anunțat modificarea regulamentului abia săptămâna trecută.

„Suntem mândri să eliberăm certificatul pentru Hermes Starliner UAS, aprobându-l să zboare în spațiul aerian civil ca orice altă aeronavă civilă. Din câte știe CAAI, aceasta este o premieră mondială", a declarat șeful Autorității Aviației Civile din Israel, Joel Feldschuh, într-o declarație emisă de Elbit. UAS înseamnă sistem de aeronave fără pilot. Majoritatea UAV-urilor disponibile în prezent nu dispun de senzorii necesari pentru a opera în spațiul aerian civil fără a interfera cu alte aeronave. Drept urmare, multe țări au legi care interzic dronelor puternice care ajung la altitudini mari să zboare în spațiul aerian civil.

Drona Elbit StarLiner este o versiune modificată a lui Hermes 900, care este folosită de militarii din întreaga lume, care a fost făcută pentru a se conforma cerințelor aviației civile prin instalarea de senzori pentru a identifica alte aeronave și pentru a evita coliziunile cu acestea, un sistem suplimentar de avertizare pentru a preveni acest lucru, de la apropierea sau ciocnirea de sol, sisteme autonome de decolare și aterizare în condiții de nevizibilitate și alte modificări.

StarLiner este menit să permită guvernelor și agențiilor de securitate să adune informații la nivel intern - atât în scopuri de securitate internă, cât și pentru a urmări mediul local și schimbările climatice - în zonele în care dronele nu pot zbura în prezent. De exemplu, atunci când un Hermes 900 nemodificat a fost folosit pentru a oferi securitate suplimentară în timpul Cupei Mondiale din 2014 din Brazilia, restul spațiului aerian în care opera a trebuit să fie eliberat de trafic.

"Aprobarea acordată unui UAS pentru a zbura deasupra zonelor populate și în orice spațiu aerian civil permite guvernelor, precum și organizațiilor internaționale și comerciale să încorporeze avioane mari, fără pilot, de lungă durată, în misiuni care până acum erau efectuate doar de aeronave cu pilot", a anunţat Elbit, în comunicat. Deși certificarea se va aplica doar spațiului aerian israelian, este de așteptat să crească probabilitatea ca drona să fie acceptată la nivel internațional.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu