Lider PNL din Galați ia atitudine în problema canalului Bâstroe: "Trebuie clarificat urgent!"

Postat la: 19.02.2023 - 08:10

Senatorul George Stângă, lider PNL Galați, cere ministrului Mediului, Tanczos Barna (UDMR), să vină de urgență cu clarificări legate de lucrările de dragare efectuate de Ucraina pe canalul Bâstroe.

„Situația lucrărilor de pe Canalul Bâstroe trebuie clarificată de urgență! Ministerul de Externe a anunțat că România se opune intenției Ucrainei - care nu este una nouă - de a face lucrări de dragare pe Canalul Bâstroe. De asemenea, Ministerul Mediului a anunțat că va împiedica toate lucrările de pe Canalul Bâstroe care pot afecta biodiversitatea şi ecosistemul Deltei Dunării.

Totuși, din informaţiile publicate de mass-media, există imagini și probe care atestă că Ucraina a demarat de multe săptămâni lucrările de dragaj prin care să facă navigabil cu nave de mare tonaj Canalul Bâstroe.

România nu poate fi de acord cu un asemenea demers, deoarece el pune în pericol Delta Dunării! Trebuie să luăm atitudine, pentru că orice lucrări efectuate de partea ucraineană contravin convențiilor internaționale și pot avea efecte extrem de grave asupra Deltei.

Tocmai de aceea solicit Ministrului Mediului să vină de urgență cu clarificări legate de informațiile prezentate de mass-media. Nu putem închide ochii în vreme ce Delta este pusă în pericol!", a transmis senatorul într-un comunicat de presă.

Antena 3 a prezentat traseul vaselor ucrainene începând cu decembrie anul trecut:

13 decembrie ora 8:42 - Ingulsky este la intrare în canalul Bâstroe. Apoi acostează în dreptul orașului Vâlcov din Ucraina, aval de Periprava noastră, unde rămâne până pe 21 decembrie. De aici încep voiajele între Vâlcov și amonte de satul Lisķî. Viteză redusă, treceri succesive până pe 28 decembrie. Toate semnele că nava draghează.

28 decembrie ora 19:20 - Nava este localizabilă în portul Ismail. De aici pleacă din aval în dimineața următoare și începe dragajul la nord de ostrovul Ermakov. Aceleași semne clare: voiaje dus-întors, viteză mică. Drumuri repetate în același traseu timp de o săptămână.

6 ianuarie ora 6:50 - Nava pleacă spre postul Vâlcov, unde acostează timp de opt ore, apoi se întoarce în același sector de dragaj, la nord de ostrovul Ermakov.

10 ianuarie 8:20 - Ingulsky pleacă din nou spre un port, spre alimentare, de dată această la Ismail. Spre seară revine în porțiunea în care draghează. Aceleași acțiuni de dragaj urmate de drumuri în porturile Ismail și Vâlcov se petrec până astăzi.

13 februarie ora 6:20 - Nava pleacă din portul Ismail și ajunge în zona de dragaj aproape de ora 18:00 unde își continuă operațiunea. Nava Hegemann IV, sub pavilion Tanzania, poate fi detectată în acest program de tracking chiar mai devreme - începând cu 1 decembrie - și chiar în dreptul canalului Bâstroe.

6 decembrie ora 6:30 - Nava intră pe brațul Bâstroe, acostează în dreptul localității Vâlcov până pe 10 decembrie când începe deplasarea în amonte prin canalul Solomonov. În dreptul localității Zanarchin începe drajagul. O arată din nou viteză redusă și schimbările de drum repetate până în dreptul insulei Malyy Daler.

24 decembrie - Hegemann IV merge în port pentru alimentare. Tot la Vâlcov, de unde pleacă spre a-și relua dragajul de dată asta din dreptul brațului Cernovca.

5 ianuarie ora 9:00 - Nava își schimbă poziția din nou. O găsim în proximitatea portului Vâlcov. Surpriză: draghează și aici până pe 9 ianuarie.

9 ianuarie ora 7:30 - Hegemann IV se deplasează între Ostrovul Babina și Ostrovul Ermakov. Apoi în amonte. Acolo începe dragajul, până travers de lacul Zanarchin.

25 ianuarie. Găsim nava în portul Ismail

1 februarie. Nava iese din brațul Bâstroe și ajunge în Marea Neagră.

4 februarie. Nava reintră pe brațul Bâstroe și își reia operațiunile de dragaj.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu