Problemele cu care se confrunta un primarul din "Capitala Capitalei": Patru ani de blocaj prin consilierii locali!

Postat la: 24.06.2020 - 08:00

Ultimii patru ani în Sectorul 1, supranumit si "Capitala Capitalei", desi cel mai bogat sector din Bucuresti, dupa buget, au fost marcați de un veritabil blocaj al administrației provocat de consilierii locali USR și PNL, care au majoritate în Consiliul Local, afirma Dan Tudorache, primarul local.

"Încă de la începutul mandatului am făcut un apel la toți consilierii locali să lase politica la ușa primăriei și să facem împreună administrație pentru cetățeni. Din păcate, consilierii locali ai USR și PNL au ales calea confruntării politice blocând practic activitatea primăriei. Ce s-a întâmplat în ultimii patru ani în Sectorul 1 a fost o tergiversare permanentă sau respingerea de-a valma de către consilierii opoziției a unor proiecte utile și bune pentru oameni, fără să țină cont de interesele și nevoiele celor care i-au votat", a declarat Tudorache.

În cei patru ani de mandat, consilierii locai USR au votat, dintre proiectele aprobate în ședințele legislativului, o medie cuprinsă între 40% și 50% dintre acestea. Spre exemplu, în cursul anului 2019, Consiliul Local al Sectorului 1 a aprobat un număr de 520 de proiecte din care consilierii USR nu au votat decât jumătate.

"Dacă propunerile noastre nu erau bune, mi s-ar fi părut normal ca opizitia locala să vină cu propriile inițiative sau să încerce să le îmbunătățească pe ale nostre. Însă, în cei patru ani, consilierii USR nu au avut nici măcar 10% propuneri de proiecte de hotărâri.", a mai precizat Primarul Tudorache.

Spre exemplu, prin votul consilierilor USR și PNL, a fost respinsă, de mai multe ori, înființarea Centrului Educațional Sector 1. Noua instituție ar fi asigurat elevilor și preșcolarilor servicii educaționale complementare de calitate prin identificarea, pregătirea, stimularea și valorificarea potențialului și creativității acestora.

"Atitudinea consilierilor locali ai PNL și USR în privința înființării Centrului Educațional Sector 1 este una politicianistă și greu de explicat, fiind îndreptată împotriva intereselor elevilor", mai spune primarul.

Intr-un alt exemplu, in toamna anului 2019, de patru ori consecutiv, consilierii locali ai opoziției nu au aprobat rectificarea bugetului.

"Dacă a cincea oară nu ar fi votat pentru doi din cei opt consilieri USR, consecințele în domeniile educației și sănătății ar fi fost extrem de grave: majoritatea unităților de învățământ din Sectorul 1 ar fi rămas fără bani pentru plata facturilor la curent, gaze și apă; copiii din mai multe grădinițe din Sectorul 1, printre care Grădinița nr. 42, nr. 44, nr. 203 și nr. 206 ar fi rămas, peste iarnă, în frig, întrucât ar fi fost blocată achiziția de centrale termice noi; elevii din familiile cu venituri reduse nu și-ar mai fi primit bursele sociale; toți copiii cu rezultate bune la învățătură nu ar mai fi beneficiat de bursele de performanță, de merit, dar și de studiu; copiii din toate cele 34 de grădinițe de stat din Sectorul 1 nu ar mai fi beneficiat gratuit de cursuri de limbi străine și programe de dezvoltare personală; Spitalul Clinic de Urgență Floreasca și Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Grigore Alexandrescu nu și-ar mai fi primit banii pentru plata facturilor la toate utilitățile.", acuza Tudorache.

Consecvenți politicii de blocare pe care au aplicat-o timp de patru ani, consilierii PNL și USR au pus din nou politica de partid mai presus de interesele cetățenilor. Proiectul de suplimentare a numărului de locuri pentru elevii Școlii Gimnaziale Nr. 12 "Herăstrău" nu a trecut nici în ședința de la sfârșitul lunii mai 2020, neavând decât 15 voturi "pentru". Pentru achiziția acestui corp de clădire, Primăria Sectorului 1 primise împuternicire de la Consiliul General al Municipiului București. Achiziția clădirii care urma să primească funcțiunea de unitate de învățământ era absolut necesară în condițiile în care clasele de aici sunt supraaglomerate, învâțându-se în trei schimburi. De altfel, atât părinții, cât și conducerea unității de învățământ au făcut nenumărate sesizări în acest sens către Primăria Sectorului 1.

Consilierii USR și PNL au blocat, în mai multe rânduri, propunerea de hotărâre privind achiziționarea a 215 locuințe sociale, argumentând că locuințele sunt prea scumpe și mai bine le construim. Nu a fost decât un tertip, consilierii PNL și USR știind foarte bine că avem 366 de locuințe sociale care sunt în proces de construire, în faza de proiectare. Mai mult decât atât, comisia de identificare și de negociere a prețului de achiziție a acestor locuințe sociale a fost constituită încă din anul 2017 și a inclus un consilier PNL, unul USR și unul PMP. Timp de trei ani de zile, reprezentantul USR a tergiversat identificarea și achiziția de locuințe sociale pentru a susține ulterior că e mai bună soluția construirii acestora.

Faptul că Primăria a propus achiziționarea în paralel cu construirea de locuințe sociale a avut la bază cele aproximativ 750 de solicitări care există în acest moment înregistrate, de la familii aflate pe lista de prioritate. Mai mult decât atât, din bugetul local au fost aprobate fondurile necesare achiziționării celor 215 locuințe.

Din dorința de a nu rămâne totuși indiferenți la nevoile reale ale celor fără o locuință, am găsit o soluție temporară: am extins ajutorul de urgență pentru plata chiriei pentru persoanele/familiile care, la data solicitării ajutorului, figurează în evidențele Primăriei Sectorului 1 cu dosar complet depus în baza Legii locuinței nr. 114/1996, cu modificările și completările ulterioare.

Ajutorul de urgență este cuprins între 700 de lei și 1.700 de lei pe lună în funcție de numărul de persoane care figurează în dosarul de locuință socială şi se acordă de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1, cu sediul în Bd. Mareșal Averescu nr. 17, Sector 1.

Consilierii locali ai USR și PNL au privat Sectorul 1 de posibilitatea de a avea un sistem ultramodern de colectare selectivă a deșeurilor, precum și propria stație de sortare a acestora. Timp de mai bine de șase luni, aceștia au blocat înființarea Direcției Utilități Publice, Salubritate și Protecția Mediului care ar fi trebuit să implementeze aceste proiecte, esențiale pentru sănătatea locuitorilor Sectorului 1. După ce au aprobat înființarea, au ales să nu îi asigure finanțarea necesară derulării proiectelor, amânând practic rezolvarea problemelor de mediu pentru mandatul următor.

Una dintre promisiunile Primarului Tudorache din anul 2016 o reprezintă rezolvarea problemelor de mediu. Prin urmare, Primăria Sectorului 1 a declanșat o amplă campanie contra poluării în urma căreia s-au strâns peste 40.000 de semnături de la cetățenii nemulțumiți de mirosurile de la groapa de gunoi. În anul 2017, Consiliul Local a votat în unanimitate planul de investiții pe termen mediu și lung în fluxul deșeurilor. În anul 2018, Primăria a elaborat documentații tehnico-economice (asumate prin vot de majoritatea consilierilor locali) și studiul de oportunitate privind propria stație de sortare. În anul 2019, Consiliul Local a obținut de la Consiliul General al Municipiului București acordul pentru înființarea instituției și de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici avizul pentru organigrama și numărul de angajați.

Dacă ar fi fost înființată la timp și i s-ar fi asigurat finanțarea necesară, prin Direcția Utilități Publice, Salubritate și Protecția Mediului, Primăria Sectorului 1 ar fi făcut pași importanți în implementarea primului sistem integrat de colectare selectivă a deșeurilor menajere care presupune colectarea gunoiului în puncte subterane, pe bază de cartelă. Aceste puncte de colectare sunt gândite a fi dotate cu sisteme electronice de acces cu card și sisteme electronice de monitorizare a gradului de umplere, fiecare container având un cip de identificare pentru stocarea informațiilor legate de tipul recipientului, adresă, utilizator, fracție deșeu.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu