Reacții după decizia abearanta a lui Grindeanu de a închide Valea Oltului in plin sezon de concedii: "Toată România o să fie blocată!"

Postat la: 04.07.2024 - 09:54

În plin sezon estival, autoritățile au luat decizia de a închide Valea Oltului pe timpul zilei, între 8 iulie și 9 august, pentru lucrări de defrișare pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu - Pitești.

Restricția de circulație va fi impusă doar pe timp de zi și urmează să fie anunțate oficial vineri rutele alternative. Șoferii care vin din București pot ajunge în Transilvania pe Valea Prahovei, sau în Banat, pe cea a Jiului.

Din Râmnicu Vâlcea ocolul care trebuie făcut pentru a ajunge în Sibiu este uriaș. Autoritățile se gândesc să îi direcționeze pe șoferi pe traseul Târgu Jiu - Simeria - Sibiu. Drumul se va lungi cu 265 de kilometri și va dura cu 3 ore și 40 de minute mai mult. Pentru mașinile mici, o altă variantă ar fi Transfăgărășanul - aproape 100 de kilometri în plus, dar, având în vedere dificultatea traseului, durata va crește cu 2 ore și 20 de minute, scrie sursa citată.

„Toată România o să fie blocată. Având în vedere că avem 2 rute ce leagă sudul de restul țării, nu știu ce variantă am putea găsi. O să vedem. Cea mai proastă idee", a declarat un șofer. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii își propune totuși să le permită celor care locuiesc chiar pe Valea Oltului să ajungă acasă, cu mașina, între anumite intervale orare.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat miercuri, 3 iulie, închiderea circulaţiei pe Valea Oltului, pentru lucrările la autostrada Sibiu-Piteşti. El a precizat că, între 8 iulie şi 9 august, se închide circulaţia pe perioada zilei, iar pe perioada nopţii se va redeschide, urmând a avea rute alternative, ce vor fi anunţate din timp.

"Merg vineri cu directorului CNAIR, Pistol, şi cu colegii la faţa locului, ştiţi că avem acest lot 2 de pe Sibiu Piteşti care implică defrişări. Acestea au fost aprobate, aceste lucruri trebuie făcute dacă vrem să facem această autostradă. Dacă vrem să nu o facem, nu închidem DN7. Cert este ce, în acest moment, aceste lucrări nu pot fi făcute sub trafic. Asta ar pune în pericol siguranţa traficului, viaţa celor care circulă pe DN 7 şi asta şi asta nu şi-o poate asuma nimeni", a declarat Sorin Grindeanu, după verificarea lucrărilor la obiectivele de investiţii rutiere Autostrada A0 Nord, lotul 3 şi Autostrada A0 Sud - Centura Bucureşti, loturile 1 şi 3. El a precizat că, timp de o lună, vor fi făcute aceste lucrări absolut necesare, pentru a realiza autostrada Sibiu-Piteşti.

Asociația Pro Infrastructură a transmis, miercuri seară, că afirmația ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre închiderea traficului pe Valea Oltului este „singura soluție" pentru lucrările din zonă, nu este adevărată.

Reacția pe larg:

„Închiderea DN7 pe Valea Oltului: pregătiți calea ferată pentru trafic local! Ministrul Grindeanu ne-a anunțat azi că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este "singura soluție". Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa.

Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi... la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții.

Treceți Carpații pe unde apucați. Nu știm pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii, dar localnicii ar avea o variantă neașteptată. Deci... poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local?

Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7. Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi livret).

Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi. Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!", se arată în mesaj.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu