Viitorul sportului în contextul crizei sanitare

Postat la: 26.04.2021 - 10:35

Află ce se întâmplă cu sportul în timpul pandemiei, în ce fel au fost afectate activitățile sportive și ce sporturi au crescut în această perioadă.

Criza sanitară a schimbat lumea în 2020, iar sportul a fost unul dintre domeniile cele mai afectate. Numeroase competiții importante au fost suspendate sau amânate (așa cm este cazul Jocurilor Olimpice și Euro 2020), iar spectatorii au avut de suferit din cauza restricționării accesului pe arenele sportive. În acest context, e-sports, jocurile virtuale și cele de cazino online au cunoscut o creștere cu 53% în preferințele fanilor.

Chiar dacă nu poate atinge veniturile generate de sporturile clasice, e-sports vor atinge un nivel financiar de 1,5 miliarde de dolari în 2023. Vor fi sporturile virtuale suficient de atractive pentru a compensa limitările din sporturile tradiționale sau este nevoie să se găsească o soluție pentru revenirea la normalitate dinainte de criza sanitară?

Ce s-a întâmplat cu piața sportivă la nivel global în 2020?

Amânarea Jocurilor Olimpice de la Tokyo a avut repercursiuni asupra a 11,000 de sportivi. Nivelul încasărilor potențiale de pe Stadionul Olimpic ar fi fost de 277 de milioane de dolari, iar la nivel de încasări din drepturi TV și publicitate pentru această competiție majoră, NBC a pierdut peste 1, 27 miliarde de dolari.

Formula 1 a fost un alt sport afectat de pandemie, pierderile din serviciile de hosting, de exemplu, fiind de aproximativ 602, 1 milioane de dolari. În 2019, veniturile din sporturi au fost de 129 de miliarde de dolari. Pentru anul 2020 erau preconizate încasări de aproximativ 135, 3 miliarde de dolari din toate piețele sportive.

Numai că, în fapt, câștigurile au fost de 73, 3 miliarde de dolari, ceea ce a însemnat o pierdere de 46% în comparație cu estimările specialiștilor financiari. Pe lângă pierderile directe au mai fost înregistrate și pierderi conexe, cum ar fi cele din achizițiile făcute de fanii și suporterii din întreaga lume - în luna mai 2020, acestea au fost de 3, 25 de miliarde de dolari.

Acestora li se adaugă și banii pierduți din turismul generat de aceste competiții - (2, 4 miliarde de dolari în luna mai 2020) și din drepturile TV (2, 2 miliarde de dolari în mai). Nu mai puțin de 26,424 dintre cele 48,800 evenimente sportive care trebuiau să aibă loc la nivel internațional în 2020 nu au mai avut loc.

Cu toate acestea, valoarea sponsorizărilor la nivel global pentru sport a fost de 46 de miliarde de dolari în 2020. Publicitatea sportivă a însemnat 20 de miliarde de dolari, din care 17 miliarde de dolari au fost direcționate către evenimentele live din sporturi (85% din buget). Iar aceste cifre subliniază și mai mult importanța sporturilor pentru oamenii din lumea întreagă.

Vor avea de suferit sporturile dacă pandemia va continua și în viitor?

Chiar și-n lipsa evenimentelor sportive live, spectatorii și fanii sunt interesați de tot ceea ce înseamnă sport. Mai ales că una dintre soluțiile găsite de canalele TV și de streaming video online a fost cea prezentării unor evenimente mai vechi, dar în exclusivitate (creștere de 17%). Un succes deosebit l-au înregistrat documentarele sportive și cele de tip "în spatele scenei"(creștere de 18%).

La fel de apreciate au fost interviurile interactive live cu diverși sportivi și sesiunile de live streaming de pe rețelele de socializare (17%). Însă cea mai mare creștere, de 53%, a fost înregistrată de segmentul e-sports, competițiile live și redifuzările de pe canalele de streaming precum Twitch și Youtube Gaming fiind în topul căutărilor online.

Cu toate acestea, sporturile tradiționale rămân preferatele fanilor. De exemplu, revenirea la normal a competițiilor de sport a echivalat cu o explozie de audiență - canalul pay-per-view Sky care a transmis meciurile din Bundesliga a înregistrat o cotă de piață de 27, 2%. Din momentul în care fotbalul a revenit pe micile ecrane, chiar și fără spectatori, nivelul audienței a fost de 146% mai ridicată (pentru meciurile din Premier League).

Spectatorii sunt gata să revină pe stadioane imediat ce va fi permis acest lucru (chiar dacă vor există restricții privind distanțarea) într-un procent de până la 15%. Crearea unor medii sigure din punct de vedere al sănătății spectatorilor va ajuta la sprijinirea sportului și accelerarea interacțiunii dintre sportivi și fani (prin intermediul rețelelor de social media) sunt două soluții care pot ajută sportul în timp de pandemie.

Urmărirea intereselor fanilor, digitalizarea și extinderea tipurilor de e-sports disponibile online vor oferi un punct de sprijin sporturilor clasice. Piața de e-gaming, care are o valoare de 139 de miliarde de dolari, se va dovedi de mare ajutor pentru viitorul sporturilor la nivel global. Până la urmă, expresia "ceea ce nu te distruge, te face mai puternic" se poate aplică și în cazul crizei sanitare și a sporturilor.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu