Adevărul despre cum a sărit APC în apărarea companiei Blue Air. Prietenie pe bază de sponsorizare!
Postat la: 26.07.2022 - 08:00
Scandalul Blue Air e fără precedent în România. Sunt peste 70.000 de păgubiți, oameni care au plătit bilete, dar cursele au fost anulate și nu și-au mai recuperat banii.
Potrivit verificărilor ANPC din perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, Blue Air a anulat 11.289 de zboruri, adică echivalentul a 178.000 de rezervări în valoare de peste 13 milioane de euro. Compania a fost amendată cu o sumă record: 2 milioane de euro. În acest context, APC, o asociație "de protecție a consumatorilor" a sărit în apărarea companiei low-cost și a lansat acuzații grave la adresa ANPC și a directorului acesteia. Ce se ascunde, de fapt, în spatele atacului virulent? Păi, o veche și... fructuoasă prietenie între APC și Blue Air, scrie mediaflux.
Încercând probabil să pună în practică celebrul aforism - potrivit căruia cea mai bună armă de apărare e atacul - Blue Air, în loc să înceapă retrurnarea sumelor către zecile de mii de păgubiți, a încercat să provoace scandal pentru a muta atenția publicului de la adevărata problemă. În fața dovezilor incontestabile și a clienților păgubiți - dintre care unii încearcă chiar de doi ani să-și recupereze banii, potrivit comunității de pe Facebook "Grupul Păgubiților Blue Air" - compania a aruncat pe piață acuzații, fără dovezi și fără scrupule, la adresa șefului ANPC, Horia Constantinescu.
Culmea, a apărut și o asociație pentru protecția consumatorilor care a reluat tema, transformându-se, în ciuda menirii sale, într-o portavoce a Blue Air. În urma scandalului dintre ANPC și Blue Air, Asociația Pro Consumator (APC) s-a autosesizat brusc și a ieșit la atac. Nu împotriva Blue Air, așa cum era de așteptat, data fiind menirea sa, ci împotriva ANPC! Prin vocea președintelui asociației, Costel Stanciu, au fost reluate acuzațiile la adresa directorului ANPC, care ar fi pretins de la Blue Air "foloase necuvenite, un ceas de 50.000 de euro și un procent de 10-20 la sută din valoarea amenzii..."
"Ne îngrijorează aceste lucruri", spunea Stanciu afectat. Îngrijorarea e firească, dar nu din punctul de vedere al consumatorilor pe care se presupune că îi reprezintă, ci mai degrabă din cauza riscului major de a pierde ...un sponsor important. Pentru că Blue Air figurează de ani buni - cel puțin din 2015, potrivit documentelor pe care MediaFlux le deține, ca sponsor al Asociației Pro Consumator, care a primit bilele de avion cadou și diverse sume de bani. Pe care, spun sursele, le-ar fi folosit în interes propiu, mai mentioneaza sursa citata, care oferă si documente.
Dintr-o fotografie zâmbesc publicului Costel Stanciu și Maria Elene Ballestero, expert în drepturile pasagerilor la compania Blue Air. Imaginea datează din februarie 2015 și a fost realizată la Hotel Intercontinental din București cu ocazia împlinirii a 25 ani de activitate a APC. Evenimentul a fost sponsorizat și de Blue Air Aviation (și de Intercontinental, printre alții), iar Pro Consumator, prin intermediul președintelui Costel Stanciu, a oferit un premiu companiei Blue Air, respective doamnei Ballestero, persoana care se ocupa de reclamațiile consumatorilor împotriva Blue Air. Iar Costel Stanciu este astzăi un contestatar al sancțiunii aplicate de ANPC companiei Blue Air. Nici n-ar fi avut cum altfel, dat fiind istoricul, nu?
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu