Burgerul din insecte tocate. Guvernul britanic finanțează programul global de hrană pe baza de greieri, viermi si gandaci

Postat la: 05.09.2024 - 10:40

Pe motiv că pe planetă două miliarde de oameni mor de foame, Cabinetul britanic, condus de laburiști, intenționează să finanțeze cu 23 de milioane de lire sterline de la buget și de la diferite corporații un program de punerea bazelor unei noi industrii, care va putea valora peste 7 miliarde de lire sterline, în cel mai scurt timp, conform predicțiilor guvernamentale.

Behavioral Insights Team (BIT) a fost înființată în anul 2010 de către guvernul britanic, cu scopul de a schimba comportamentele umane, prin tehnica „nudge" (imbold, ghiont). În anul 2014, unitatea de lucru s-a transformat într-o societate comercială, pentru ca înainte de 2020 să aibă peste 200 de filiale, recunoscute de OECD. Funcționează ca o organizație mondială cu scopul de a îmbunătăți viața oamenilor de pe terra. În prezent este controlată de organizația caritabilă Nesta, care se declară o agenție de promovare a „mâncării sociale."

Folosind ingineria socială, precum și tehnici de psihologie comportamentală, economie socială și marketing, scopul organizației este de a schimba gândirea publicului, în vederea luării deciziilor de schimbare a obiceiurilor nu doar alimentare. Încă de la primele inițiative guvernamentale, echipa Behavioral Insights a fost condusă de către funcționarul public David Halpern, psiholog la bază, care - încă din pandemie - a decretat că „folosirea fricii este o procedură utilă, când oamenii sunt învățați greșit."

Astăzi, unitatea de propagandă se întinde pe mai multe continente, derulând peste 750 de proiecte, inclusiv 400 de studii randomizate în diferite țări. Având sediul central la Londra și o filială în Manchester, BIT are birouri și în Statele Unite, Singapore, Australia, Noua Zeelandă (Wellington), Franța (Paris), și Canada (Toronto).

Într-un recent raport, OECD notează că peste două sute de organizații din întreaga lume aplică tehnicile de inginerie socială, gândite de britanici, pentru schimbarea prejudecăților gastronomice. Cunoscând că publicul are o repulsie înnăscută față de consumul de insecte, la care se mai adaugă vechiile studii, potrivit cărora consumul de insecte ar fi nociv, fiindcă acestea se asociază cu diverși paraziți, grupul de lucru admite că va trebui să spele creierele oamenilor pentru a ajunge la schimbarea dietei.

Pentru renunțarea la prejudecăți, notează the Telegraph, guvernul și industria ce se va crea vor trebui să folosească tehnici de nudging/imbold social pentru „a convinge oamenii să-și schimbe friptura cu un platou pe bază de plante sau de insecte crescute în laborator." Infama „unitate de ghiont" a guvernului Regatului Unit a fost folosită în timpul pandemiei pentru a provoca frica în rândul publicului, cu scopul de a-i forța pe oameni să se conformeze, un proces care a fost considerat „foarte neetic" de către psihologi.

Recentele dezvăluiri din presă arată că prropaganda a inclus folosirea imaginilor macabre, cu muribunzi aflați în unitățile de terapie intensivă din spital, amplificând numărul zilnic de decese cu sloganuri de gen: „Dacă ieși, poți să răspândești moartea." Nicio entitate guvernamentală din lume nu finanțează programele de cercetare a consecințelor unei diete pe bază de insecte. Sunt destule proteinele? Ce riscuri sunt?

Prof. Anwesha Sarkar de la Universitatea din Leeds, unde infamul grup va avea sediul centrul de cercetare, a declarat pentru Telegraph: „Vrem să facem ca proteinele alternative să fie accesibile unei planete mai durabilă." Dieta inginerilor sociali se bazează pe o tocătură de insecte măcinate, un fel de burger cu de toate.

Pentru ca fandacsia să fie integrativă, Centrul Național de Inovare a Proteinelor Alternative (NAPIC), care este finanțat din bugetul de inovare al Regatul Unit, un quango guvernamental, o struțo-cămilă - nici de stat, nici privată - încearcă să vândă publicului gogoașa „alternativei la carne," în numele reducerii emisiilor de carbon, ca parte a agendei "Zero Carbon" a Marii Britanii.

Revista „The Economist," citită de elita globală, a publicat recent un alt material de propagandă, prin care îi încurajează oamenii să trăiască cu o dietă pe bază de insecte, precum o fac de secole cetățenii din Congo, pentru a salva planeta. Ce nu ne spune ziarul, care încasează tone de bani pe propaganda schimbărilor climatice, e că speranța de viață în Congo e sub 40 de ani.

Să mai punem la socoteală falimentul preconizat al industriei alimentare și al fermierilor? De fapt, unitatea de ghiont, cinic denumită încă de la înființare, are scopul nedeclarat al schimbării paradigmei industriale și slăbirea corpului social, astfel încât un grup mic de antreprenori să conducă lumea. Totul în numele salvării planetei. Dar nu omul este în centrul universului? Parcă așa știam din Facerea lumii.

Marius Ghilezan

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu