Cât de ușor poate fi promovat pe TikTok și un candidat fictiv: Vasile Ion promite 2 kg de aur fiecărui român

Postat la: 10.12.2024 - 19:57

Un antreprenor român a demonstrat cât de ușor poate fi manipulată platforma TikTok pentru a face promovare politică. Fără cheltuieli, dar cu ajutorul cunoștințelor de programare de nivel mediu, personajul fictiv Vasile Ion la funcția de premier în cadrul unor alegeri fictive. A ajuns rapid la 1 milion de vizualizări și a găsit susținători reali.

Platforma TikTok este anchetată de Comisia Europeană pentru implicarea în alegerile prezidențiale din România, anulate de CCR. Pentru a demonstra cât de ușor pot fi influențați românii pe platforma de socializare, antreprenorul român Levi Elekes a creat candidatul fictiv Vasile Ion, care ar candida la postul de premier în alegeri fictive. Una dintre promisiunile personajului era că va da 2 kilograme de aur fiecărui cetățean român din rezerva statului.

„Practic, folosind doar niște linii de cod și indicații găsite pe internet, oricine cu cunoștințe medii de programare poate să păcălească TikTok astfel încât un clip bazat pe falsuri grosolane să ajungă să fie distribuit masiv". Fără investiții în platforma TikTok sau sume plătite influencerilor pentru promovare, candidatul a ajuns la 1 milion de vizualizări în doar o oră și a câștigat susținători reali, nu boți.

Candidatul suveranist din primul tur al alegerilor prezidențiale Călin Georgescu a declarat la AEP că nu a cheltuit niciun leu în campania electorală. Oamenii de afaceri care promovează propriile branduri în fiecare zi estimează însă un cost mult mai mare. Pentru a ajunge la expunerea uriașă prin care l-au votat peste 2,1 milioane de români, Călin Georgescu ar fi beneficiat de pe urma unor cheltuieli de peste 50 milioane de euro.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu