Comisia Europeană, ultimatum către TikTok: Compania are la dispoziţie 24 de ore să dea informații despre alegerile din România

Postat la: 06.12.2024 - 15:12

Comisarul european pentru servicii digitale, Henna Virkkunen, a anunţat vineri că Bruxelles-ul a trimis către TikTok o nouă cerere urgentă de informaţii, subliniind că platforma trebuie să-şi sporească resursele pentru a contracara operaţiunile de dezinformare înainte de weekendul electoral din România.

„Suntem îngrijoraţi de indicii din ce în ce mai numeroase privind o operaţiune de influenţă online străină coordonată care vizează alegerile în curs din România, în special pe TikTok", a scris pe X comisarul Henna Virkkunen. Ea spune că Bruxelles-ul a luat măsuri în privinţa TikTok în temeiul legii comunitare referitoare la serviciile digitale (DSA).

Astfel, a trimis o cerere urgentă de informaţii către companie, „în lumina ultimelor informaţii declasificate", după ce joi a emis deja un ordin de păstrare a datelor care acoperă întreaga perioadă electorală. Totodată, Comisia Electorală a emis un apel către TikTok referitor la „remedierea urgentă" a politicilor sale de moderare şi amplificare şi la respectarea reglementărilor electorale prevăzute de DSA.

Întrebat ulterior, într-un briefing de presă, despre acesta demersuri, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Thomas Regnier a declarat că oficialii Comisiei sunt „îngrijoraţi de indicii privind operaţiuni de influenţă online străine coordonate care vizează alegerile din România, în special pe TikTok" şi acesta este motivul pentru care Comisia a luat o măsură suplimentară în cadrul DSA.

„Comisia a trimis către TikTok o nouă solicitare de informaţii, de data aceasta solicitând platformei să transmită observaţii cu privire la aspectele ridicate în documentele de informaţii care au fost declasificate de autorităţile române, precum şi informaţiile transmise şi acţiunile întreprinse de TikTok ca urmare a acestor aspecte", a spus Regnier.

Purtătorul de cuvânt a precizat că TikTok are obligaţia de a furniza Comisiei toate aceste informaţii în termen de 24h. El a explicat că acest termen este atât de scurt „tocmai pentru că TikTok trebuie să îşi intensifice resursele pentru a contracara manipulările de informaţii înainte de alegerile din weekend-ul care urmează".

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu