Imobilizarea planificată a populațiilor: UE vrea să interzică repararea mașinilor mai vechi de 15 ani!
Postat la: 28.02.2024 - 16:28
Uniunea Europeană propune un act legislativ controversat care ar interzice efectiv dreptul la reparații pentru vehiculele mai vechi de 15 ani.
Scopul, potrivit Comisiei Europene, este "de a reînnoi parcul auto și de a-i încuraja pe europeni să cumpere vehicule noi, ecologice". Astfel, forțând indivizii să cumpere mașini mai noi și mai des, în timp ce multe alte persoane vor fi, fără îndoială, scoase din proprietatea auto, ceea ce este, fără îndoială, adevăratul scop: imobilizarea planificată a populației.
Propunerea de la Bruxelles se bazează pe conceptul de vehicul rezidual, o categorie pentru vehiculele cu o vechime de peste 15 ani ale căror defecțiuni afectează motorul, cutia de viteze, frânele, direcția, șasiul sau caroseria. Prin urmare, dacă acest regulament va fi aprobat, repararea sau înlocuirea oricăreia dintre aceste componente la un vehicul mai vechi de 15 ani va fi interzisă.
In cazul în care o componentă sau o parte esențială a vehiculului nu poate fi reparată, acest lucru poate afecta utilizarea vehiculului și pur și simplu ar putea duce la trimiterea acestuia la fier vechi. Orice vehicul destinat deșeurilor fără a polua mediul înconjurător și folosind o parte din componentele sale este considerat rezidual.
Iata din motivatia masurii: "În cazul în care reparația nu este posibilă - gestionarea deșeurilor de automobile scoase din uz. În acest caz, de la cele mai vechi fragmente. O modalitate de a promova economia circulară. Scopul legii este de a deveni primul teritoriu/bloc din lume care va reduce emisiile din transporturi la 55% până în 2030 (mai puțin de 6 șase ani), în cadrul programului "Fit for 55", și de a le elimina complet până în 2050."
Propunerea este un amendament la "cerințele preexistente ale Comisiei Europene privind circularitatea pentru proiectarea vehiculelor și privind gestionarea vehiculelor scoase din uz". Există obiective pe care industria europeană trebuie să le atingă în cadrul "European Green Deal", care urmărește să asigure, până în 2050, o "economie neutră din punct de vedere climatic, curată și circulară, în care gestionarea resurselor este optimizată și poluarea este redusă la minimum."
Acestea au două planuri de acțiune care "stabilesc foaia de parcurs pentru ca industria europeană să îndeplinească obiectivele Green Deal:
- Planul de acțiune 1 , Economia circulară, despre care ei spun că vizează modul în care sunt proiectate produsele, promovează procesele de economie circulară, încurajează consumul durabil și urmărește să facă din produsele durabile o normă.
- Planul de acțiune 2, noua strategie industrială pentru Europa, cu obiectivul principal de a valorifica potențialul semnificativ de pe piețele globale pentru tehnologiile cu emisii reduse, produsele și serviciile durabile, în vederea atingerii neutralității climatice până în 2050.
Noua strategie industrială pentru Europa "va conduce", spune Comisia Europeană, "tranziția dublă, ecologică și digitală, și va deveni și mai competitivă la nivel mondial." și va "ajuta industria să își reducă amprenta de carbon prin furnizarea de soluții tehnologice curate, la prețuri accesibile și prin dezvoltarea de noi modele de afaceri".
Realitatea este că mulți europeni aleg să prelungească durata de viață utilă a vehiculelor lor. Mai ales din cauza lipsei de bani pentru a cumpăra o mașină nouă. În Portugalia, unul din patru vehicule are o vechime de peste 20 de ani, iar vârsta medie a mașinilor înmatriculate este de peste 13 ani. Și este o tendință care se extinde la puterile economice ale UE. De exemplu, în Germania, vârsta medie este deja de 10 ani.
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu