Lotul Vlădescu, aproape de finalul procesului pentru şpaga de 20 de milioane de euro, comision pentru calea ferată Bucureşti-Constanţa!

Postat la: 15.06.2020 - 17:22

Un judecător din camera preliminară a Înaltei Curţi de Casaţie şi de Justiţie a respins toate excepțiile și cererile apărării și a stabilit că dosarul de mare corupţie pe numele lui Sebastian Vlădescu, ginerele lui Mircea Geoană, Ionuţ Costea, Mihaela Mititelu şi a lui Cristian Alexandru Boureanu pot ajunge în Instanţa Supremă.

Decizia poate fi contestată de către apărători în termen de trei zile. Faţă de alte dosare, DNA a adunat probe solide pentru că martorul esenţial a dat din casă în afacerea de aproape 800 de milioane de euro, refacerea liniei ferate Bucureşti-Constanţa de către firma austriacă Swietelski. Reprezentantul unei firme austriece implicate în acest dosar a încheiat cu Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) un acord de recunoaştere a vinovăţiei şi a pus la dispoziţie probe.

Decontările statului român către firma constructoare se realizau cu mari întârzieri. Pe timpul mandatului de ministru al transporturilor a Ancăi Boagiu, grupul Vlădescu a pretins şi primit iniţial un comision de 3,5% din banii plecaţi în conturile firmei. Din grupul Vlădescu făceau parte fostul deputat Boureanu, directorul EximBank Ionuţ Costea, , fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Constantin Dascălu. Deşi martorul cheie susţine că a dat cash 2,2 milioane de euro în biroul lui Sebastian Vlădescu, iar beneficiarul a spus că o parte sunt şi pentru Anca Boagiu, ministrul transporturilor, aceasta nu apare printre inculpaţi.

Martorul menționează nu o cunoaște pe fosta titulară de la transporturi, Anca Boagiu, iar despre faptul că bani ar ajunge la aceasta ar fi spus Vlădescu în discuțiile cu el. În 2009, când criza a adâncit lipsa de lichidităţi a statului, comisionul pentru grupul lui Vlădescu, potrivit surselor DNA, a crescut la 10%. În total, în acest dosar ar fi vorba de o mită de 20 de milioane de euro, luată pentru modernizarea a două tronsoane de cale ferată între Bucureşti şi Constanţa, adică acea modernizare care a costat peste 820 de milioane de euro şi a durat şase ani pentru doar 225 de kilometri.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu