Lovitură dură pentru China, care a vrut să profite de agenda ecologică a UE: Mașinile electrice chinezești 'putrezesc' în porturile din Europa
Postat la: 20.05.2024 - 14:39
Companiile chineze de vehicule electrice par să nmu aibă deloc succes după ce au invadat agresiv piețele europene, încercând să profite de agenda ecologică a UE.
Marile porturi din UE sunt aproape pline până la refuz de mașini electrice chinezești pe care nimeni nu vrea să le cumpere. O scădere a vânzărilor în Europa a făcut ca parcările din porturile belgiene Antwerp și Zeebrugge să se umple de importurile chinezești.Parcările, care au capacitatea de a găzdui fiecare aproximativ 130.000 de vehicule, sunt pline de MG-uri, BYD-uri, Nios, XPeng-uri, Lynk & Cos, Omodas și Hongqis, printre altele, scrie Express.
Companiile chineze de vehicule electrice au vizat agresiv piețele europene, încercând să profite de agenda ecologică a UE
În martie anul trecut, Consiliul European a adoptat o lege care prevede ca toate mașinile și camionetele noi vândute în bloc să fie cu emisii zero până în 2035. În conformitate cu regulamentul, noile autoturisme vândute în UE trebuie să obțină o reducere de 55% a emisiilor începând cu 2030-34 față de 2021, în timp ce camionetele trebuie să atingă o reducere de 50%.
Însă, începând cu 2035, toate autoturismele și furgonetele vândute în UE trebuie să aibă reduceri ale emisiilor de 100 %. În încercarea de a încuraja șoferii să devină mai ecologici, multe state UE au oferit stimulente generoase, folosind milioane de euro din banii contribuabililor. Cu toate acestea, vânzările de vehicule electrice au scăzut în martie cu 11,3% în întreaga UE, iar în Germania, achizițiile au scăzut cu 28,9%.
Vehiculele electrice chinezești au continuat să vină în Belgia în ciuda recesiunii, până la 1,3 milioane de vehicule electrice vor sosi în primul trimestru al anului 2024 - o creștere de 33% față de anul trecut. Un purtător de cuvânt al portului Antwerp-Bruges, al doilea ca mărime din Europa, a declarat: "În acest moment, nu există nicio problemă: "Acest lucru se întâmplă în toate porturile europene care manipulează un număr mare de mașini". Portul se așteaptă să primească până la un milion de EV-uri chinezești în cursul anului 2024, în condițiile în care afluxul de importuri nu dă semne de încetinire.
Noi date ale grupului de campanie Transport și Mediu arată că aproape o cincime din vehiculele electrice vândute în Europa în 2023 au fost fabricate în China. Se preconizează că vehiculele electrice chinezești vor reprezenta 25% din totalul vânzărilor de mașini electrice în 2024. Prognoza vine în contextul în care politicienii din UE continuă să discute dacă să impună tarife de import pentru a contracara subvențiile de stat pentru industria EV din China. Cu toate acestea, directorii executivi de la BMW și Volkswagen au avertizat UE că tarifele ar fi contraproductive și ar putea submina planul Green Deal al blocului comunitar.
Administraţia Biden a anunţat marţi noi tarife, mai mari, pentru importuri din China în valoare de 18 miliarde de dolari, explicând că majorările sunt necesare pentru a proteja industriile americane de concurenţa neloială. Începând cu acest an, preşedintele Joe Biden va dubla de patru ori tarifele la vehiculele electrice importate din China, de la 25% la 100%. Taxa de import pe panourile solare din China se va dubla, de la 25% la 50%. Şi tarifele la unele importuri de oţel şi aluminiu din China vor creşte de peste trei ori, de la 7,5% astăzi până la 25%. Preşedintele a cerut, de asemenea, reprezentantuuil comercial al SUA, Katherine Tai, să tripleze tarifele pentru bateriile litiu-ion pentru vehicule electrice şi bateriile cu litiu destinate altor utilizări.
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu