Lovitură pentru clienții ENEL din România. Compania a trimis deja notificări pentru a anunța modificările

Postat la: 04.02.2024 - 21:28

În aceste zile, PPC Energie România, care a preluat compania Enel, trimite tuturor clienților săi casnici notificări referitoare la convenția de consum de energie electrică.

Public Power Corporation (PPC), cea mai mare companie energetică din Grecia, a finalizat recent tranzacția de achiziție a operațiunilor din România ale grupului italian Enel. În ultimele zile, compania a început să trimită consumatorilor casnici notificări legate de convenția de consum de energie electrică.

Furnizorul de energie electrică poate factura consumul fiecărui client al său prin trei metode: pe baza citirii contorului de către firma de distribuție, pe baza autocitirii de către client și a transmiterii indexului sau. Dacă niciuna dintre aceste variante nu s-a întâmplat, din diverse motive, facturarea se va face pe baza estimării din convenția de consum. Acest lucru este specificat în notificarea trimisă de compania PPC clienților săi casnici.

„Astfel, conform art. 44 din Regulamentul de furnizare, în lipsa unui index de regularizare transmis de către Operatorul de distribuție sau în lipsa unui index autocitit transmis de către dvs. în intervalul de timp menționat în factură și în condițiile din contract, cantitatea de energie electrică va fi facturată în baza convenției de consum, anexa la contract încheiată în condițiile prevederilor art. 441 din Regulamentul de furnizare a energiei electrice", se arată în notificare.

„Cantitățile prevăzute în convenția de consum elaborată de către furnizor vor fi stabilite pentru fiecare din lunile calendaristice ianuarie-decembrie în baza consumului de energie electrică activă estimat pus la dispoziția furnizorului de către Operatorul de distribuție, fiind determinat, după caz, pe baza:

(I) Consumului de energie electrică înregistrat la locul de consum în perioada similară a anului precedent sau a consumului de energie electrică determinat, ținând cont de cele mai recente citiri efectuate de Operatorul de distribuție.

(II) Profilul de consum specific, determinat de Operatorul de distribuție pentru categoria de clienți finali din care faceți parte, în cazul în care pentru locul dvs. de consum nu există înregistrat istoric de consum

Stabilirea cantității de energie facturate în baza convenției de consum se va face în funcție de numărul de zile cuprinse în perioada de facturare și proporțional cu cantitatea estimată prevăzută în convenție pentru luna respectivă", mai scrie furnizorul în notificarea trimisă clienților.

„În condițiile în care, pe parcursul derulării contractului de furnizare a energiei electrice, considerați că vi se va modifică consumul față de cantitățile lunare de energie electrică prevăzute in Convenția de consum atașată prezentei, veți putea solicita oricând modificarea acestora, cu condiția ca noile valori să ne fie transmise cu cel puțin 20 de zile înainte de începerea perioadei de facturare. Dacă este cazul, vă rugăm să ne transmiteți în termenul menționat eventualele modificări propuse de dvs. printr-o notificare, în care să indicați datele de identificare ale locului de consum și luna/lunile de referință, pe adresele de corespondență comunicate mai jos.

Vă reamintim că în cazul transmiterii de către dvs. a indexului autocitit, facturarea consumului se va face în baza acestuia, fără a mai fi aplicabile cantitățile de energie electrică din convenția de consum.

În situația în care în 15 zile lucrătoare de la data transmiterii acestei notificari nu recepționăm din partea dvs. nicio notificare de modificare a cantităților din Anexa B la contract, vom considera convenția de consum ca fiind acceptată" se mai arată în notificarea trimisă de compania PPC.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu