Mai multe state membre UE caută să modifice o serie de politici climatice până în 2030!

Postat la: 25.06.2022 - 14:44

Mai multe state membre UE caută să modifice o serie de politici climatice noi și revizuite, ridicând îngrijorarea că acestea ar putea fi slăbite și că UE ar putea să-și rateze obiectivul de reducere a emisiilor pentru 2030.

Țările UE și Parlamentul European negociază în prezent o revizuire uriașă a pieței carbonului și a legilor privind energie, transportul și silvicultura, cu scopul de a le aduce în conformitate cu obiectivul pentru 2030 de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră cu 55%, în funcție de nivelurile din 1990.

Acordul asupra măsurilor climatice este o sarcină adesea grea pentru cele 27 de țări UE, a căror dependență de combustibilii fosili și apetitul pentru reduceri rapide ale emisiilor variază.

Diviziunile asupra politicilor s-au intensificat pe măsură ce guvernele le negociază pe fondul creșterii inflației și a costurilor la energie.

Proiectele de propuneri pentru pozițiile țărilor UE cu privire la legi, văzute de Reuters, arată măsuri de slăbire a unor părți ale pachetului climatic propus de Comisia Europeană vara trecută.

De exemplu, un proiect de propunere privind reformele pieței carbonului ar întârzia cu un an lansarea unei noi piețe pentru clădiri și transport. Între timp, există măsuri de reducere a ambițiilor directivei privind eficiența energetică prin retrogradarea unuia dintre obiectivele obligatorii la un obiectiv orientativ.

De asemenea, țările iau în considerare slăbirea țintei privind cantitatea de hidrogen utilizată în industrie care ar trebui să fie regenerabilă de la 50% la 40% până în 2030.

Între timp, o obligație obligatorie pentru furnizorii de combustibili de a ajunge la o cotă de 2,6% din combustibilii regenerabili pentru transport până în 2030 ar putea deveni voluntară, au spus diplomații.

„În toate dosarele diferite, ambiția este diluată. Nu există niciun dosar în care ambiția a crescut sau a rămas aceeași", a spus un diplomat.

Unii diplomați și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea că o propunere de a pune capăt vânzărilor de mașini pe bază de combustibili fosili în 2035 ar putea fi deraiată, după ce ministrul de finanțe al Germaniei a declarat că Berlinul nu o va sprijini.

Proiectele de acorduri s-ar putea schimba încă înainte ca miniștrii UE să cadă de acord asupra poziției lor săptămâna viitoare. După ce vor ajunge la un acord, vor intra în negocieri cu Parlamentul European.

Mai multe națiuni doresc modificări ale propunerilor, deoarece angajamentele de a proteja planeta se ciocnesc de cerințele altor interese și industrii naționale.

Spania a încercat să limiteze un obiectiv de economisire a energiei, în timp ce Ungaria, Bulgaria și Polonia se numără printre cei care caută ținte mai slabe de energie regenerabilă pentru transport, au spus diplomații.

Între timp, alte țări au avertizat deja împotriva diluării pachetului, Austria, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Irlanda, Luxemburg, Țările de Jos, Suedia și Slovenia semnând o declarație comună prin care își îndeamnă colegii să își mențină ambiția.

„Ne uităm cu îngrijorare crescândă la diferitele apeluri de reducere a ambiției din dosarele din pachet - și direcția de deplasare a negocierilor în acest sens - atât în ​​Consiliu, cât și în Parlamentul European - și concesiile făcute în context. de a găsi compromisuri", se arată în declarația comună.

Dar chiar dacă elementele mai slabe ar fi convenite, pachetul de noi legi ar fi un mare pas în ambiția de reducere a emisiilor în comparație cu politicile climatice actuale ale Europei.

Noile legi ar necesita o schimbare radicală, inclusiv investiții mari din partea guvernelor și a industriilor pentru a trece la mașini mai curate, energie și procese industriale.

Ceea ce nu este încă clar este dacă modificările, dacă sunt aprobate, ar face ca UE să-și rateze obiectivele climatice.

În mod obișnuit, țările UE și Parlamentul modifică părți ale propunerilor Comisiei în cadrul negocierilor lor, dar politicile climatice sunt concepute pentru a atinge obiectivul UE de reducere a emisiilor cu 55%, astfel încât slăbirea ambiției într-o lege poate necesita consolidarea ambiției în alta pentru a se asigura că ținta este încă îndeplinită.

Parlamentul European și-a confirmat deja pozițiile de negociere cu privire la unele dosare, ridicând ambiția în unele domenii și reducând-o în altele.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu