Nebunia de pe lume: Doi cercetători germani afirmă că au găsit structuri moleculare care dau timpul înapoi!

Postat la: 15.02.2024 - 10:50

Un studiu numit „Reversibilitatea timpului în procesul de îmbătrânire al materialelor", realizat de Till Bohmer și Thomas Blochowicz de la Universitatea Tehnică din Darmstadt, în Germania, a explorat comportamentul neobișnuit al anumitor materiale, precum sticla.

Această cercetare pune sub semnul întrebării percepția tradițională asupra timpului, sugerând că acesta nu se desfășoară mereu în manieră secvențială. Contrar credinței generale că timpul curge într-o singură direcție și că materialele experimentează schimbări permanente odată cu înaintarea în vârstă, studiul deschide perspective noi asupra dinamicii timpului.

Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit că, atunci când observă mișcarea moleculelor în sticlă, acest proces poate fi, de fapt, reversibil dintr-o anumită perspectivă. Structura complexă a moleculelor de sticlă se rearanjează în mod constant, sfidând normele compozițiilor moleculare tradiționale.

Acest lucru are ca rezultat un fenomen fascinant în care sticla aparent întoarce timpul înapoi la nivel molecular. Pentru a investiga acest fenomen, oamenii de știință au utilizat lasere pentru a observa formele și aranjamentele în continuă schimbare ale structurilor de sticlă. Acest studiu deschide noi posibilități pentru înțelegerea materialelor pe care le întâlnim în viața de zi cu zi. Deși nu ne aduce în mod direct mai aproape de călătoria în timp, el revoluționează percepția noastră asupra anumitor materiale și a dinamicii lor interne.

Capacitatea sticlei de a sfida așteptările timpului oferă o perspectivă nouă asupra lumii din jurul nostru. Este important de remarcat faptul că acest studiu nu oferă dovezi concludente ale călătoriei în timp pentru oameni. În noiembrie 2023, un alt grup de cercetători a publicat un studiu care sublinia fluxul unidirecțional al timpului în univers. Deși dorința de a călători în timp a fascinat omenirea timp de secole, realizarea reală a unei astfel de fapte rămâne un vis îndepărtat.