O groaznica epidemie de coronavirus a avut loc şi în urmă cu 20.000 de ani tot in Asia

Postat la: 27.06.2021 - 13:31

De-a lungul ultimelor două decenii, oamenii s-au confruntat cu mai multe epidemii provocate de coronavirusuri, Covid-19 fiind doar cea mai recentă dintre ele. Dar originile interacţiunii dintre om şi acest tip de virus ar fi mult mai îndepărtate.

Graţie tehnicilor moderne de cercetare, o echipă de oameni de ştiinţă din Australia şi din Statele Unite a descoperit urmele unei epidemii de coronavirus care a izbucnit cu mai bine de 20.000 de ani în urmă, în Asia de Est. Potrivit unei lucrări publicate în jurnalul Current Biology, citate de CNN, oamenii de ştiinţă au studiat genomurile a peste 2.500 de oameni din cadrul a 26 de populaţii diferite de pe cuprinsul globului şi au reuşit să identifice prima interacţiune dintre genomul uman si coronavirusuri. Aceasta a fost identificată în ADN-ul oamenilor moderni din Asia de Est.

Alterarea celulelor umane de către virus a lăsat urme genetice care, datorită avansului din ultimii ani al ştiinţei, pot fi observate în ADN-ul oamenilor de astăzi. Ele ne arată că strămoşii noştri au fost expuşi la coronavirusuri, dar şi că au reuşit să se adapteze la acestea. Urmele genetice au fost identificate în cazul a cinci populaţii diferite din China, Japonia şi Vietnam. Este posibil ca epidemia să se fi răspândit şi în afara acestor regiuni, dar nu există informaţii care să confirme această ipoteză, spun oamenii de ştiinţă.

Dintre populaţiile studiate, a fost identificat un grup care a dezvoltat o mutaţie ce i-a permis să se adapteze la virus. Coronavirusul a apărut în mai multe regiuni diferite înainte de a se răspândi în Asia de Est, ajungând la stadiul de epidemie, se mai arată în studiu. Cum tehnologia are încă limitele ei, cercetătorii nu pot spune şi cum au trăit strămoşii noştri în timpul epidemiei, nefiind clar dacă aceasta s-a manifestat sezonier, ca o gripă, sau continuu, cum se întâmplă în zilele noastre cu Covid-19.