Raport despre mașinile second hand din România: 1 din 4 a fost avariată; Kilometrajul este falsificat cu zeci de mii de kilometri; prețurile sunt umflate ilegal cu 15-20%
Postat la: 21.04.2020 - 15:38
Deși vânzarea de mașini uzate s-a oprit, practic, din cauza pandemiei din România, șoferii verifică din ce în ce mai des istoricul propriilor vehicule în aceste zile.
Amploarea inspecțiilor la mașinile utilizate a crescut în țară cu până la 34%, se arată într-un raport realizat de o companie specializată în vânzarea de date despre istoricul mașinilor uzate. 22,8% din autoturismele verificate în România au suferit reparații ale caroseriei. Valoarea medie a kilometrajului modificat în minus în țară este de 59 de mii de kilometri. Potrivit raportului, BMW este lider când vine vorba de mașini cu kilometraj modificat, alături de alte vehicule de origine germană: Volkswagen, Audi și Mercedes-Benz.
De asemenea, modelele BMW au vizitat cel mai des atelierele de reparații pentru caroserie. Cu toate acestea, șoferii Mercedes-Benz cheltuiesc mult mai mult pentru aceste lucrări. Aceștia au trebuit să plătească mai mult de 5.000 de euro pe reparații. Vehiculele germane (în special Audi și Volkswagen) sunt, de asemenea, cele mai căutate. Între timp, BMW 3 la mâna a doua este cel mai vândut model în țară.
Se estimează că cel puțin o treime din mașinile utilizate sunt vândute cu kilometraj fals. Numărul mediu de fraude privind kilometrajul în România este de până la 59.129 km. Cu alte cuvinte, vânzătorul necinstit vinde o mașină condusă 250.000 km ca și cum ar fi fost rulată doar 190.000 km. Din cauza fraudei cu kilometrajul, prețul mașinii, de obicei, crește ilegal cu 15-20%. În România, costul mediu al mașinilor utilizate de la cei mai populari producători este de 12.196 de euro, așadar o persoană plătește cu cel puțin 2.000 de euro mai mult pentru escroci.
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu