Tinerii singuri nu își mai caută iubirea pe internet. Ce fac în schimb: "Imită ideea că s-au cunoscut printr-un prieten"

Postat la: 18.02.2024 - 11:17

Site-urile de dating sunt o soluție la îndemână pentru cei care doresc să își găsească un partener. Sunt foarte populare în special în rândul celor din generația X, dar studiile arată că au tot mai puțini utilizatori în rândul celor care au între 18 și 25 de ani.

Tinerii nu mai au atât de multă răbdare și se plictisesc rapid să gliseze pe aplicațiile de întâlniri, astfel că aleg să revină la metodele tradiționale pentru a găsi dragostea.

Evenimentele de tip întâlniri rapide, petrecerile și alte întâlniri de grup au revenit în prim-plan odată cu încheierea pandemiei de Covid-19, pe măsură ce cei singuri își doresc să se deconecteze de ecrane și să întâlnească potențiali parteneri în persoană.

Participarea la evenimente de întâlniri în Statele Unite a crescut cu 42% în 2023 față de 2022, conform platformei de bilete Eventbrite, și a fost mai mare decât în perioada pre-pandemie.

Evenimentele de întâlniri în care participanții sunt legați la ochi, cele bazate pe jocuri și cele axate pe activități sportive au cunoscut o creștere pe platforma Eventbrite.

Evenimentele de dating bazate pe jocuri au crescut cu 163% în 2023, iar evenimentele sportive precum pickleball și cursurile de spinning au înregistrat o creștere de 135% pe platformă. Chiar și companiile care dezvoltă aplicații de întâlniri organizează petreceri pentru single-uri pentru a se adapta la această tendință.

Ziua Îndrăgostiților este o zi populară pentru întâlniri pentru persoanele singure. Anul acesta, evenimentele pentru cei singuri listate pentru Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 41% în acest an față de anul trecut, conform Eventbrite, citat de cnn.com.

"Cea mai frecventă plângere pe care o aud este că oamenii se simt obosiți de aplicațiile de întâlniri", a spus Maria Avgitidis, CEO al companiei de matchmaking Apage Match. "Trebuie să revenim la modul de întâlnire din 1988."

Întâlnirile și alte evenimente de dating în persoană sunt modalități de a recrea "spațiile terțe" care existau înainte de aplicații, unde oamenii puteau să se cunoască spontan unii pe alții, a spus ea.

Conform unui sondaj Ipsos, 45% dintre membrii generației Baby Boomers și-au întâlnit partenerii prin intermediul unui aranjament sau la locul de muncă, în comparație cu 26% dintre Millennials și Gen Z.

Evenimentele în persoană "imită ideea că v-ați cunoscut printr-un prieten", a spus Avgitidis.

"Este foarte dificil să simți atmosfera printr-un mesaj text, și există o presiune mare în timpul primelor întâlniri atunci când ai eliminat timpul petrecut împreună anterior."

Linda de Lucca, care administrează Pre-Dating, un serviciu de speed dating și evenimente pentru cei singuri în peste 50 de orașe, a declarat că afacerea a fost lentă înainte și în timpul pandemiei, dar s-a redresat.

"În zilele noastre, și în special după pandemie, afacerea noastră este în plină expansiune," a spus de Lucca. "Am adăugat aproape în fiecare seară evenimente suplimentare pentru a acoperi cererea."

"Există ceva numit chimie", a spus ea. "Miliarde de dolari au fost cheltuiți pentru a încerca o replică a experienței întâlnirii față în față. Și niciodată nu a fost replicată."

Datingul online a fost stigmatizat ani de zile, dar acum este o formă principală de întâlnire.

Conform Match, 25% dintre oameni și-au întâlnit partenerul recent online, în comparație cu 20% care s-au întâlnit prin intermediul unui prieten.

Cu toate acestea, utilizatorii de dating online sunt împărțiți când sunt întrebațo dacă experiențele lor pe aplicațiile de întâlniri au fost pozitive.

Cincizeci și trei la sută dintre oameni spun că experiențele lor personale au fost foarte sau într-o oarecare măsură pozitive pe aplicațiile de întâlniri, conform unui sondaj Pew. Patruzeci și șase la sută spun că au fost foarte sau într-o oarecare măsură negative.

Match Group - proprietarul Tinder, Hinge și altor aplicații de întâlniri - și Bumble au înflorit în culmea pandemiei în 2020 și 2021, atrăgând milioane de utilizatori noi și înregistrând creșteri ale prețurilor acțiunilor.

Din vârful atins în 2021, acțiunile Match Group au pierdut aproape 80% din valoarea lor. Bumble a înregistrat, de asemenea, o scădere de aproximativ 80% de la momentul listării sale la bursă în 2021.

CEO-ul Hinge, Justin McLeod, a recunoscut o oarecare oboseală a aplicațiilor de întâlniri printre unii dintre cei singuri într-un interviu în decembrie.

"Te simți copleșit: este atât de multă activitate, atât de mulți oameni, și toți încep să arate la fel, iar conversațiile se sting", a spus el Financial Times.

Aplicațiile de întâlniri se schimbă și ele pentru a încerca să faciliteze evenimente în persoană.

Noi aplicații precum Thursday au apărut care organizează evenimente pentru cei singuri în marile orașe. Bumble a lansat Bumble IRL, invitându-i pe participanți să "înceapă conversația în persoană" la cursuri de spinning, activități de voluntariat și alte întâlniri în persoană pentru single-uri.

"A existat o tendință de a reveni în persoană și de a trăi experiențe reale", a declarat Rachel DeAlto, expertul principal în domeniul întâlnirilor la Match Group.

Match a lansat vara trecută funcția „72 de ore", concepută pentru a determina oamenii să renunțe la telefoanele lor și să iasă la o întâlnire în decurs de trei zile.

Această caracteristică este concepută pentru a "perturba mesajele neîntrerupte înainte și înapoi și pentru a determina oamenii să iasă offline" mai rapid, a spus ea.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu