Tolontan și reclamele Primăriei Gabrielei Firea: "Publicitatea pe TV devine taxă de protecție, de fapt"
Postat la: 16.12.2019 - 20:33
Publicitatea pe TV devine taxă de protecție, de fapt, spune Cătălin Tolontan, coordonator editorial Libertatea, despre situația de acum. O situație în care multe posturi TV, care încasează publicitate de la instituțiile Primăriei Capitalei, zugrăvesc o realitate care, spune jurnalistul, este diferită - în bine - de situația din teren.
Este un "blat", notează jurnalistul, într-un interviu acordat Paginademedia.ro. Se prezintă doar "realizările" Primăriei și mai puțin problemele reale. "Nu sunt împotriva publicității, nici a publicității pentru autorități, însă împotriva acestui fel de a consuma publicitatea este orice jurnalist", a mai spus Tolontan.
Un exemplu recent, de la care a pornit interviul: licitația pentru tramvaie, câștigată de Durmazlar, dar anulată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, a fost evitată de posturile TV, cu excepția B1 TV, notează Tolontan.
Primăria Capitalei, prin diverse instituții a difuzat, în total, mii de spoturi în ultimele luni pe mai multe posturi TV: Pro TV, Antena 1, Kanal D și toate posturile de știri: Antena 3, România TV, Realitatea, B1 și Digi 24.
Interviul Paginademedia.ro a pornit de la un articol publicat de Tolontan pe Libertatea.
Ce spunea, printre altele:
"Nu cetățenii, ci blaturile cu televiziunile îi țin pe Gabriela Firea și pe primarii de sectoare în cursa pentru primării. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a descoperit că, în cazul licitației pentru cel 100 de tramvaie noi, comisia Primăriei Capitalei a inversat, pur și simplu, clasamentul. În loc să câștige Astra Vagoane cu 7 puncte avans, au câștigat cei de la Durmazlar din Bursa cu un punct.
De peste o lună, de când Primăria a anunțat că Durmazlar a câștigat o licitație ținută la secret, televiziunile (cu notabila excepție a B1 TV) au întors privirile în cealaltă parte. S-a ajuns până acolo încât emisiuni programate, în care jurnaliști care investigau licitația fuseseră invitați, au fost anulate de la o oră la alta.
În ciuda propagandei, nemulțumirea bucureștenilor crește pentru că viața reală are prostul obicei de a se impune în fața ficțiunilor.
Zeci de milioane de euro cheltuiți pe publicitate îi țin în picioare pe primari la nivelul imaginii. Pe acești bani mizează Gabriela Firea și clonele ei de la sectoare pentru alegerile din iunie 2020. Ei reprezintă nu știm dacă cea mai dezastruoasă garnitură de edili pe care i-a avut orașul, dar cu siguranță cea mai risipitoare și insolentă față de bucureșteni."
Articolul complet si Video AICI.
Comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu