Un mecanic auto dezvăluie care sunt cele nouă mașini pe care nu le-ar cumpăra niciodată. „Reparațiile costă mult mai mult decât valoarea vehiculului"

Postat la: 29.09.2024 - 13:31

Mecanici auto experimentați, care petrec zilnic ore întregi sub capota mașinilor, pot avea o perspectivă unică asupra fiabilității și calității vehiculelor. Aceștia știu care modele au defecțiuni frecvente și costisitoare, dar și ce mașini sunt pur și simplu o investiție proastă.

Cu toate acestea, cumpărătorii de mașini ar trebui să ia în considerare și problemele ascunse, cum ar fi transmisia, rata de depreciere și costurile de reparație, pentru a evita bătăile de cap și epuizarea financiară un an mai târziu. GOBankingRates a discutat cu Chris Pyle, mecanic auto și expert la Just Answer, despre cele nouă mașini pe care nu le-ar cumpăra niciodată și de ce nu merită achiziționate, potrivit finance.yahoo.com.

Tesla
Potrivit revistei Car and Driver, Tesla „a demonstrat că vehiculele electrice pot fi dorite, combinând performanțe de excepție și interioare high-tech cu o autonomie de rulare utilă." Deși condusul unei Tesla poate părea minunat, situația se schimbă când vine vorba de reparații. Chris Pyle, mecanic auto, clasifică Tesla și Rivian printre primele mașini pe care nu le-ar achiziționa, deoarece costul de întreținere depășește prețul de achiziție. O Tesla Model 3 din 2024 pornește de la aproape 41.000 de dolari.

Pyle a menționat Tesla și Rivian în fruntea listei sale de mașini de evitat. „Motivul este costul de proprietate după ce motorul sau bateria cedează, iar reparațiile costă mult mai mult decât valoarea vehiculului." Costul mediu al reparațiilor pentru o Tesla se ridică la aproximativ 5.552 de dolari. Unul dintre motive este faptul că piesele Tesla sunt unice și dificil de găsit. Repararea unei Tesla pe durata de viață a vehiculului costă cu 1.078 de dolari mai mult decât în cazul altor mașini electrice.

Rivian
Rivian se clasează alături de Tesla în topul mașinilor pe care Chris Pyle a declarat că nu le-ar cumpăra. Rivian este un start-up din California, care produce SUV-uri electrice premium și camioane pick-up la fabrica lor din Illinois. „Costul ridicat al reparațiilor în caz de coliziune și al asigurării pentru accidente poate fi echivalent cu o rată lunară pentru mașină," a spus Pyle. Prețul unui camion pick-up Rivian R1T începe de la 71.000 de dolari. La fel ca Tesla, Rivian este un vehicul scump de reparat.

Un proprietar de Rivian a relatat pe un forum online că un accident minor l-a costat mult mai mult decât se aștepta. „Am presupus că reparația va fi scumpă, dar nu aveam nicio idee!", a spus proprietarul de Rivian. „Inițial, asigurarea ei a estimat pagubele la aproximativ 1.600 de dolari și mi-a trimis un cec... Factura finală a fost de peste 42.000 de dolari!"

Orice camion nou
Pyle a afirmat că nu ar cumpăra niciun camion nou, fie că este vorba de Ford, Dodge, Chevy, Nissan sau Toyota.

„Modelele de la ușoare la grele sunt mult supraevaluate," a spus Pyle. „În primii cinci ani de proprietate, vei pierde aproximativ 35% până la 55% din valoarea mașinii din gama de prețuri 30.000 - 50.000 de dolari. Este mai bine să cumperi una folosită, astfel încât primul proprietar să suporte pierderea."

Potrivit Car and Driver, camioanele grele de astăzi sunt „vehicule de lucru, mașini de lux, mașini de înaltă performanță." Totuși, conform estimărilor CarEdge, un Ford F-350 Super Duty, de exemplu, ar pierde 36% din valoare în cinci ani și ar avea o valoare de revânzare de aproape 49.000 de dolari după această perioadă, presupunând un preț inițial de 76.350 de dolari.

Jeep Renegade și Fiat 500
Pyle a mai spus că Jeep Renegade și Fiat 500 împărtășesc același șasiu și aceleași probleme de reparație frecventă. „Nu atât costul reparațiilor, cât frecvența cu care sunt necesare," a explicat Pyle. „Pentru mulți, aceste mașini stau mai mult timp într-un service, așteptând reparații, decât pe drum, fiind conduse fără probleme." Recenzia Edmunds a acordat Jeep Renegade din 2023 un scor de 6 din 10 în ceea ce privește valoarea.

„Renegade este unul dintre cele mai scumpe vehicule din clasa sa," au spus cei de la Edmunds. „Asta ar fi în regulă dacă ai obține multe caracteristici și valoare pentru preț, dar nu primești. Calitatea construcției interioare este decentă, dar nimic excepțional, iar senzația este că plătești prea mult doar pentru stilul Jeep rustic."

Fiat 500x din 2023 a primit un scor puțin mai bun decât Jeep Renegade, obținând 7 din 10 în evaluarea Edmunds. Cei care au făcut testele au apreciat „materialele plăcute la atingere" și panourile vopsite în aceeași culoare ca și caroseria. Cu toate acestea, au criticat prețul ridicat și „sunetele accesorii lipsite de farmec."

Ford Fiesta, mașinile Nissan și SUV-urile mici
Următorul grup de mașini pe care Pyle a spus că nu le-ar cumpăra include Ford Fiesta, mașinile Nissan și SUV-urile mici. „Transaxul cu dublu ambreiaj și CVT (transaxul cu variație continuă) nu rezistă," a spus Pyle. „Odată ce cedează, reparațiile sunt extrem de costisitoare, iar majoritatea atelierelor independente nu vor să se ocupe de ele. Astfel, trebuie să ajungi la dealer."

Ford Fiesta
Începând cu 2012, Ford Fiesta a fost subiectul multor procese, deoarece compania auto era conștientă de problemele cu transmisia PowerShift (transaxul cu dublu ambreiaj) și totuși a continuat să vândă acest model. Proprietarii au raportat aceleași probleme chiar și după ce au înlocuit ambreiajele și chiar întreaga transmisie.

Modelele Nissan (2013-2018)
Similar, proprietarii mai multor modele Nissan fabricate între 2013 și 2018 au depus plângeri la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), susținând că transmisia CVT defectuoasă a cauzat „tremurături și întârzieri la accelerare care ar putea duce la coliziuni."

Jeep Grand Cherokee
Recenzorii de la carparts.com au evaluat Jeep Grand Cherokee ca fiind mediu în ceea ce privește fiabilitatea. „A primit un rating de fiabilitate de 3.5 din 5 de la RepairPal și s-a clasat pe locul 15 din 26 de SUV-uri de dimensiuni medii evaluate, pe baza datelor din diferite ani de model," a spus Lisa Conant, scriind pentru furnizorul online de piese auto aftermarket.

Pyle a enumerat mai multe motive pentru care nu ar cumpăra un Jeep Grand Cherokee. „Aceste vehicule sunt afectate de reparații costisitoare, defectarea prematură a pieselor din cauza unei fabricații de proastă calitate și sunt mult prea scumpe pentru ceea ce oferă," a spus Pyle. „Dacă intenționați să cumpărați unul nou, asigurați-vă că achiziționați o garanție extinsă înainte ca garanția inițială să expire."

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu